مدیر موسسه کاسپین اصفهان در خصوص آخرین وضعیت این موسسه گفت: در اصفهان موسسه کاسپین به غیر از شعبات حسنات سابق، شعبه‌ دیگری ندارد و عملاً کاسپین در اصفهان دارای مشکل نیست و نخواهد شد، زیرا ارتباطی با تعاونی‌های دیگر کشور ندارد.

به گزارش مرور نیوز حسین ملایی، در خصوص موسسه کاسپین و چگونگی شکل‌گیری آن اظهار کرد: کاسپین مستقل از هر تعاونی تشکیل شده و طبق مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند. این موسسه می‌تواند به طور مستقل در صحنه پولی و بانکی کشور فعالیت کند، تنها تعهدی که این موسسه داشته، ادغام هشت تعاونی بوده است.

وی افزود: ادغام هشت تعاونی در موسسه کاسپین به این مفهوم است که طبق ضوابط و شرایط بانک مرکزی منابع، مصارف و دارایی‌های این تعاونی‌ها به موسسه کاسپین انتقال یابد، تعاونی‌های فرشتگان، امید جیلین، عام کشاورزان مازندران، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر طوس، الزهرا مشهد، پیوند مشهد و حسنات اصفهان تعاونی‌هایی هستند که باید دارایی‌های آنها منتقل می‌شده است.

مدیر موسسه کاسپین در اصفهان ادامه داد: حسنات جزو اولین تعاونی‌هایی است که منابع مصارف و دارایی‌های خود را در بهمن ماه سال 95 به موسسه کاسپین منتقل کرده است. پس از حسنات نیز پنج موسسه دیگر نیز تا پایان اسفند سال گذشته توافقات نهایی برای انتقال به کاسپین را انجام داده‌اند، اما تعاونی بدر طوس به دلیل مشکلات قضایی فقط توانست بخش کوچکی از منابع و مصارف خود را منتقل کند.

ملایی تصریح کرد: یکی از تعاونی‌های هشتگانه (به نام فرشتگان) به دلایل مشکلاتی که داشته، نتوانسته در این مؤسسه ادغام شود. این تعاونی دارای مشکلات مختلفی بوده که مسایل آن از طریق مقامات قضایی و بانک مرکزی در حال بررسی است و پس از شناسایی دارایی‌های آن، با ایجاد خط اعتباری که بانک مرکزی اختصاص می‌دهد، برای سپرده گذاران آن تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بر اثر اشتباه صورت گرفته تابلو شعب فرشتگان تبدیل به کاسپین شده و اوراق آن نیز به نام کاسپین تغییر یافته است و طبق اظهارنظر رییس کل و معاون نظارتی بانک مرکزی، این امر بر اثر اقدام اشتباه یک مقام قضایی در مشهد صورت گرفته و اکنون این تصور برای سپرده گذاران به وجود آمده که کاسپین باید پاسخگوی آنها باشد، در حالی که تا زمانی که هر تعاونی به صورت کامل و سالم به کاسپین منتقل نشود، این مؤسسه هیچ مسؤولیتی در این مورد ندارد. البته بانک مرکزی و مقامات قضایی در تهران تدبیری اندیشیده‌اند و اموال و دارایی فرشتگان را شناسایی کرده و در برابر آن دارایی‌ها خط اعتباری ایجاد کرده و از محل آن فعلاً تا سقف 20 میلیون تومان از سپرده‌های فرشتگان را می‌پردازند. در هر حال تجمعاتی که در بعضی از شهرها از جمله تهران و مشهد تشکیل می‌شود مربوط به مشتریان همان تعاونی است و این تعاونی در اصفهان هیچ شعبه‌ای ندارد و به همین دلیل چنین شلوغی‌هایی در اصفهان به وجود نمی‌آید و نخواهد آمد.

مدیر موسسه کاسپین اصفهان در خصوص آخرین وضعیت این موسسه گفت: در اصفهان موسسه کاسپین به غیر از شعبات حسنات سابق، شعبه‌ دیگری ندارد و عملاً مسائل کاسپین در اصفهان اصلا دچار مشکل نیست و نمی‌شود، چون ارتباطی با تعاونی‌های دیگر کشور ندارد. رابطه حسنات با مشتریانش سابقه‌ای 30 ساله دارد و قطعا مشکلاتی که گریبان دیگران را گرفته به اصفهان سرایت نخواهد کرد. چراکه اعتماد بین ما و مشتریان فارغ از مسائل موجود است.

ملایی با تاکید بر این موضوع که مشتریان ما خود را مالک حسنات می‌دانند، گفت: در نتیجه این تعامل، مشکلات کشور به این موسسه در اصفهان سرایت نمی‌کند زیرا اصل و اساس روابط ما دو طرفه و براساس اعتماد متقابل تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: حسنات اصفهان در طول سال‌های طولانی به عنوان مجموعه‌ای امین خدمات فراوانی به مردم و علی الخصوص صندوق‌های قرض الحسنه استان ارائه کرده و ده‌ها صندوق را در طول سال‌های متوالی از بحران نجات داده است. وجود حسنات اصفهان حامی قدرتمندی برای آنها بوده و در آینده هم با قدرت و قوت خواهد بود.