امام جمعه ماکو گفت: حرکت تروریستی اخیر یک حرکت کورکورانه بود و عملکرد سربازان دلیر این نظام نشان داد که جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور در منطقه است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: مسلمانان و مردم کشور باید با هوشیاری عمل کرده و در کنار سربازان گمنام امام زمان ( عج) در راستای اعتلای امنیت کشور تلاش کنند.
وی ادامه داد: برخی عقلانیت را مخالف انقلابی گری می دانند ولی بدانیم عقلانیت واقعی همان انقلابی گری است و باید روحیه انقلابی را در بین جوانان و جامعه افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید روحیه انقلابی گری در دانشگاه ها گسترش یابد و با نگاهی واقع گرا و آرمانگرایانه این روحیه را در بین جوانان تقویت کرد.
امام جمعه ماکو گفت: دوام انقلاب نشان از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید آرمان های امام و انقلاب را به درستی بشناسیم و به تببین آرمان های امام بپردازیم و در سراسر دنیا گسترش دهیم.
رنجبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی و روز اکرام، بیان کرد: کمک به نیازمندان سیره عملی ائمه اطهار است و باید این سیره را الگوی زندگی روزمره خود قرار دهیم و کاری کنیم که هیچ نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و صنایع دستی بیان کرد: اهمیت اول صنایع دستی ایجاد اشتغال در بین زنان روستایی است که موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود و بیکاری را در جامعه کاهش می دهد.
وی افزود: در مرحله بعد توجه به صنایع دستی در حقیقت اهمیت دادن به فرهنگ ایرانی و اسلامی است که باید این فرهنگ را در جوامع جهانی گسترش دهیم و این خود پیشرفت را برای کشور به ارمغان می آورد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری سال 1351 در شهر سلماس در یک خانواده مذهبی متولد و در سال 68 وارد حوزه علمیه قم شد؛ وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رسانده و از سال 76 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره) ، عابدی، فاضل گلپایگانی شده است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 88 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو بوده است.