معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه اولویت تخصیص اعتبارات سال 96 به طرح های اشتغالزا و اثرگذار است، گفت: در این پیوند، طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا مدنظر است.

به گزارش مرور نیوز، محمد حسین علی نیا جمعه در نشست شورای اداری شهرستان اسفراین با بیان اینکه دولت یازدهم اهتمام خاصی به مناطق محروم داشت، گفت: در3.5 سال گذشته هزار و 140میلیارد ریال به دهیاری های استان تخصیص یافت که با وجود مشکلات و تنگناهای بودجه ای این میزان اعتبار در حوزه دهیاری ها حدود 5برابر و در حوزه شهردای ها بیش از 3.5 برابر اعتبارت 8سال دولت گذشته بوده است.
وی افزود: همچنین 165میلیارد ریال اعتبار به 136 دهیاری شهرستان اسفراین از سال 92تا 95میزان پرداخت شد که این میزان اعتبارات حدود 4برابر اعتبارات دولت گذشته در این حوزه بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی اختصاص 6هزارو 376 تن قیر رایگان در سال های 94و95 برای شهرستان اسفراین را از دیگر خدمات دولت برای توسعه زیرساخت های شهرستان دانست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه پس از پایان انتخابات باید همه با اتحاد وانسجام به دولت کمک کنیم اظهار کرد: دولت منتخب دولت همه مردم است و حمایت از دولت برای رسیدن به اهداف چشم اندازهای توسعه کشور ضروری است.

*پیش بینی 700میلیارد ریال اعتبار برای 254پروژه اسفراین در سال96
علی نیا با بیان اینکه طرح های زیادی در 4 سال دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات بودجه به بهره برداری رسیده است افزود: در شهرستان اسفراین در این دولت 611 طرح با اعتبار هزار 920میلیارد ریال بهره برداری و افتتاح شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت : برای سال 96 نیز در شهرستان اسفراین 254طرح با اعتبار 700میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش بینی قابل توجه اعتبارت توازن منطقه امسال برای خراسان شمالی خبر داد و افزود: تخصیص اعتبارات توازن منطقه ای در سال گذشته برای استان صفر بوده است ولی امسال قول تخصیص 50درصدی از این محل گرفته شده است .
فرماندار شهرستان اسفراین نیز در این نشست حوادث تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) را محکوم کرد و افزود: با اشراف اطلاعاتی حاکم بر کشور جای هیچ گونه نگرانی نسبت به امنیت برای مردم نیست.
جواد نوروزی با اشاره به حماسه 29 اردیبهشت ،این حضور باشکوه را بیعت دوباره مردم با نظام و رهبری خواند وگفت : با پایان انتخابات رقابت ها باید تبدیل به رفاقت ها شود و اقلیت به اکثریت برای اجرای برنامه های دولت کمک کند.
وی در بخش دیگر ی ازسخنانش به لزوم اولویت بندی طرح های شهرستان با توجه به محدودیت اعتبارت تاکید کرد و افزود: اولویت بندی طرح ها با نگاه اقتصاد مقاومتی انجام شود و با توحه به پیشرفت فیزیکی پروژه ها به کمیته برنامه ریزی شهرستان اعلام شود.
امام جمعه اسفراین هم دراین جلسه با اشاره به تایید صحت اانتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان گفت: دولت منتخب دولت همه آحاد جامعه اعم از کسانی که به نامزد منتخب رای داده و کسانی که به وی رای نداه اند است .
حجت الاسلام قدیر محمدیان افزود: رئیس جمهور درسایه این نگاه که رئیس جمهور منتخب همه ملت ایران است می تواند افرادی که به رئیس جمهور منتخب رای نداده اند، هم جذب کند.
وی در بخش دیگراز سخنان خود با محکوم کردن حادثه تروریستی چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) گفت: همان گونه که رهبری گفته اند اقدام بزدلانه تروریست ها ترقی بازی بیش نبود و این گونه حوادث اتحاد انسجام مردم را بیشتر می کند.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد.