​سمنان - مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته دو هزار و 500 واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شد، گفت: این واحدها به‌جز شاهرود در سایر شهرستان‌ها، در موعد مقرر تکمیل شد.

به گزارش مرور نیوز اسماعیل صادقی ضمن بیان اینکه رویکرد مسکن و شهرسازی اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تحویل آن به متقاضی‌ها است، درباره علت تاخیر در واگذاری مسکن مهر شاهرود، ابراز داشت: به دلیل مشکلاتی که وجود داشت پیمانکار نتوانست به تعهد خود عمل کند که با پیگیری از سوی دادگاه هم‌اکنون پروژه در حال ساخت است و این رویکرد را دنبال می‌کنیم تا همه واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

وی افزود: در پروژه مسکن مهر شاهرود اکثریت مردم سهم خود را به صورت کامل پرداخت نکرده‌اند این مبلغ تا سقف 15میلیون تومان بود که به علت واریز نشدن و همچنین عدم تعهد پیمانکار نیمه تمام باقی ماند که باید کل مبلغ واریز شود تا پیمانکار بتواند به تعهدات خود عمل کند و باید گفت علت تاخیر در پروژه عدم واریز مبالغ ریالی است و مشکل یک پروژه 300واحدی با این مقدار اندک حل نخواهد شد.

مسکن مهر در میامی متقاضی ندارد

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان همچنین بابیان اینکه در میامی متاسفانه متقاضی مسکن مهر وجود ندارد، ابراز داشت: از پروژه های مسکن مهر در این شهرستان 30واحد از قبل ساخته شد که به دلیل نبود متقاضی هم‌اکنون به دنبال پیمانکار هستیم تا این واحدها به فروش برسد و اگر متقاضی وجود داشته باشد این آمادگی وجود دارد که این واحدها را واگذار کنیم.

صادقی در پاسخ به این پرسش که چرا در میامی اداره مسکن و شهرسازی وجود ندارد، گفت: مسکن و شهرسازی در میامی کار کمی دارد که در واقع اداره مصوب نداریم و افراد کار خود را یا به صورت تلفنی با فرماندار مطرح می‌کنند یا در شاهرود و یا با اعزام نماینده به میامی کار را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در استان پروژه‌های ساختمانی ادارات پس از گذشت سال‌ها هنوز تکمیل‌نشده است، افزود: هر اداره ای که تقاضای زمین کند از سوی مسکن و شهرسازی آمادگی واگذاری زمین راداریم به شرطی که طرح و اعتبار لازم را داشته باشند که در صورت تامین هزینه‌های ساخت توسط ادارات، زمین را واگذار می‌کنیم.

مسئولان ادارات پیگیر جذب اعتبارات باشند

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان علت طولانی شدن و نیمه تمام ماندن ساختمان‌های ادارات دولتی را پیگیر نبودن آن‌ها در جذب اعتبار خواند و ابراز داشت: مسکن و شهرسازی مجری کار است و از خود اعتبار خاص ندارد و مسئولان باید ضمن تعامل با فرمانداری‌های شهرستان اعتبار لازم را جذب کنند اعتبار باید پایدار باشد تا مسکن و شهرسازی وارد میدان شود و باید گفت که در صورت تامین اعتبار ظرف 18 ماه الی دو سال نهایت کامل خواهد شد.

صادقی در پاسخ به پرسش کمبود زمین در سرخه هم گفت: در مرکز شهر سرخه اکثر زمین‌ها ملکی است و مالک خصوصی دارد و در حال حاضر زمین بکر برای واگذاری وجود ندارد و ادارات باید خودشان نسبت به تامین زمین اقدام کنند.

وی درخصوص جابه جایی سند خوابگاه سلامت توسط بهداشت و درمان با شهرداری و احداث ساختمان جدید مرکز بهداشت و درمان سرخه، افزود: این توافق‌نامه بین شهرداری و علوم پزشکی است که به مسکن و شهرسازی مربوط نمی‌شود.

۱۵هزار واحد مسکونی در دولت یازدهم تحویل متقاضیان شد

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان در پاسخ به پرسشی مبنی بر مراحل واگذاری زمین به حفاظت محیط‌زیست سرخه در ورودی این شهرستان نیز گفت: با تحویل مدارک و طرح اعتبار و تغییر کاربری این واگذاری در اسرع وقت انجام می‌شود.

صادقی درباره مشکلات احداث ساختمان شورای حل اختلاف سرخه هم تصریح کرد: مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری انجام شود که در حال حاضر کاربری آن مسکونی است که زمین تحویل داده‌شده باید کاربری آن به اداری تبدیل و سپس واگذاری صورت گیرد.

وی بابیان اینکه در دولت یازدهم بیش از 15 هزار واحد مسکونی مهر نیمه کار در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسید، افزود: رویکرد مسکن و شهرسازی اتمام تعهدات قبلی دولت قبل است که می‌خواهیم هیچ مسکن مهری که به خانه نرسیده است، وجود نداشته باشد.

به دنبال احیای بافت فرسوده هستیم

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان بابیان اینکه به دنبال احیای بافت‌های فرسوده در سطح استان هستیم، ابراز داشت: منتظر ابلاغ مسکن اجتماعی برای اقشار کم‌درآمد جامعه هستیم تا از این طریق با تامین زمین طرح توسط بنیاد مسکن و شهرداری‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

صادقی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با سامان‌دهی بافت های فرسوده و ساخت مراکز فرهنگی کمک به شهرداری‌ها برای احیای این بافت‌ها کمک کنیم که باید گفت ترغیب مردم برای نوسازی بافت فرسوده، بازگشایی برخی از معابر، خرید برخی از زمین‌ها از جمله رویکردهایی است که سال 96 و 97دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در سال گذشته بیمارستان و اداره دیوان محاسبات گرمسار را نیز تحویل و تعداد زیادی زمین را بر اساس ماده 22 یعنی هتل و گردشگری واگذار شد و در تلاش هستیم تا احتیاجات کل استان در اسرع وقت به انجام رسد.