مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه وضعیت گرمای هوا و رخداد دمای بالا و ثبت دماهای 49 درجه سانتی گراد و بالاتر در استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، کوروش بهادری اظهار کرد: هفته جاری به تناوب هوای گرمی را در سطح استان خواهیم داشت که ممکن است در این روند، دمای هوا به 50 درجه سانتی گراد نیز برسد که به همین دلیل امروز اطلاعیه ای در این زمینه از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان صادر شد.

وی افزود: همچنین امروز بعد از ظهر وزش باد را در سطح استان شاهد خواهیم بود که در پی آن ممکن است دید افقی در بستان و دشت آزادگان به سه کیلومتر برسد.

بهادری ادامه داد: فردا کمی کاهش دما را خواهیم داشت و ممکن است دما در اهواز به 48 درجه سانتی گراد برسد ولی از روز دوشنبه دوباره دمای هوای در بسیاری از نقاط خوزستان به 49 تا 50 درجه سانتی گراد می رسد.

وی گفت: هفته گذشته نیز بیشترین دما در استان خوزستان 49 درجه سانتی گراد بوده و دما به 50 درجه نرسید. مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با 49 درجه سانتی گراد و ایذه با 19 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان خوزستان بوده اند.