معاون عمرانی استانداری خوزستان از تدوین برنامه ساخت و توسعه یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرامند هاشمی‌زاده در جلسه کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس که امروز برگزار شد، با اشاره به شرایط ویژه استان خوزستان در بحث دفاع مقدس اظهار کرد: شرایط ویژه خوزستان با وجود 22 یادمان موجود در مناطق عملیاتی، یک فرصت برای القای فرهنگ دفاع مقدس به جوانانی است که هر ساله در قالب کاروان‌های راهیان نور به این استان سفر می‌کنند و از نزدیک شاهد حماسه‌های خلق شده شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی هستند.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان مسئولان و متولیان این امر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه طرح‌هایی در جهت گسترش مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس است.

هاشمی‌زاده ادامه داد: در همین راستا برای تدوین برنامه ساخت و توسعه یادمان‌ها اقدام خواهد شد؛ اکنون نیز 22 یادمان در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد 14 یادمان به عنوان اولویت توسعه در نظر گرفته شده است که در مدت سه سال طرح جامع تهیه و برای یادمان‌های مذکور به ترتیب اولویت، اجرا و سامان‌دهی انجام خواهد گرفت.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ادامه به باغ‌موزه دفاع مقدس اهواز اشاره کرد و گفت: کار ایجاد این باغ موزه با اختصاص زمینی به مساحت 10 هکتار در اراضی پارک شهروند در سال 93 آغاز شد و فاز اول طرح مطالعاتی آن نیز به اتمام رسید و خوشبختانه فاز دوم مطالعاتی این طرح نیز در روزهای آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: پیگیری‌ها در خصوص اعتبار مورد نیاز این طرح در حال انجام است و پس از تکمیل طرح‌های مطالعاتی، تمرکز ما بر آغاز عملیات اجرایی خواهد بود.

هاشمی‌زاده با تاکید بر اهمیت بهسازی مسیرها و جاده‌های منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس گفت: مسیرهای حادثه‌خیز یادمان‌های موجود شناسایی شده‌اند و اداره‌کل راهداری استان نیز باید نسبت به انجام اصلاح و تعریض جاده‌ها و نصب علائم رانندگی اقدام لازم را انجام دهد.