معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان از آغاز مرحله نخست واکسیناسیون سراسری تب برفکی دام های سنگین در جنوب این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز خوبیار مشایخی افزود: زمان آغاز اجرای فاز نخست واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحدهای پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری جنوب کرمان از 23 خرداد سال جاری آغاز شده و به مدت 30 روز ادامه دارد.
وی ادامه داد: مایه کوبی بیش از 100 هزار راس دام در منطقه جنوب کرمان در راستای اجرای این طرح پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: دامپزشکی جنوب کرمان به منظور اجرای کامل فاز نخست طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی 24 اکیپ عملیاتی ساماندهی کرده که پیش بینی می شود بیش از 100 هزار راس گاو و گوساله طی اجرای این طرح واکسینه شوند.
مشایخی بیان کرد: واکسیناسیون دام نقش بسزایی در مقابله با بیماری تب برفکی دارد اما رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری بسیار مؤثر است.
وی خاطرنشان کرد: تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی و مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می کند.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان زیر پوشش اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان است.