مدیرکل بهزیستی استان سمنان از فعالیت 10مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در استان خبر داد و گفت: به طور متوسط هر کدام 30 کودک را تحت پوشش دارند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، در خصوص فعالیت ها و معرفی حوزه ها و معاونت های تخصصی اداره کل بهزیستی، بیان کرد: در این اداره کل، حمایت و تلاش‌های وسیعی به جامعه معلولان با 13هزار معلول و محروم و 300 مرکز و شش هزار کودک در 130 مهدکودک و 10 مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و حوزه های زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار توسط همکاران و تلاشگران این عرصه در سطح استان انجام می پذیرد.

وی خدمات تخصصی و پیشگیرانه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی را از اقدامات نرم و پدافندی دانست و افزود: از جمله بازخوردهای این امر کاهش آسیب پذیری و خسارت در ابعاد مختلف جامعه است که از اهداف بلند پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز در این دیدار گفت: در بحث بازدارندگی مهمترین عامل در تهدیدات و توطئه های دشمن حضور پرشکوه مردم در صحنه، عامل بقا و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نمونه آن در انتخابات اخیر با حضور شکوهمند مردم در پای صندوق های رای رغم خورد.

ایرج کارخایی بیان کرد: تهدیدهای امروزی ابعاد گسترده ای به خود گرفته که از جمله آن ها می توان به حملات سایبری و تهدیدهای زیستی (بیوتروریسم) و تهاجم های غیرمستقیم اشاره کرد و مقابله با این گستردگی نیز نیاز ارائه سیستم ها و راهکارهای جدید و نوین است.

وی همچنین به اقدامات تروریستی به مجلس و مرقد امام(ره) اشاره کرد و گفت: این اقدامات کورکورانه نشان ضعف و زبونی و کینه خصمانه آنها با ملت بزرگ و هشیار ما دارد که موجب ایستادگی و همدلی و وحدت بیشتر ملت در مقابل دشمنان شد و این نشان دهنده این است که نقش مردم اصلی و همیشگی است که باید تلاش کنیم مردم را در کنار خودمان داشته باشیم و از این سرمایه عظیم حفظ و حراست کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: پدافند غیرعامل ماهیت پیشگیرانه دارد که در حوزه های جنگ نرم، اقتصادی، مردم محور، سایبری و غیره فعالیت دارد و مباحث مربوطه در پدافند غیرعامل حالت بازدارندگی داشته که با حفظ آمادگی در مقابل انواع تهدیدات می توان از بروز آسیب ها و صدمات جلوگیری و کاهش داد.

کارخایی تبیین الزامات و افزایش ایمنی در راستای کاهش آسیب پذیری از تهدیدات مدرن و نوین پرداخت و با ترسیم کارکردهای بهزیستی به ویژه راهکارهای مقابله با آسیب پذیری های اجتماعی بر آموزش تخصصی تر و برگزاری رزمایش ها در این عرصه با موضوع شناخت بیشتر تهدیدات نوین در جامعه متناسب با ارزش های فرهنگی مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: با وجود ارتباط گسترده سازمان بهزیستی با اقشار مختلف مردم و قشر آسیب پذیر و دارای مسائل و مشکلات خاص سازمان بهزیستی دارای نقش کلیدی و مهمی در اجرای پدافند مردم محور دارد و از سوی دیگر کار در بهزیستی و خدمات رسانی به گروه های مخاطب خصوصا مددجویان و نیازمندان که نسبت به دیگر اقشار احساسی تر و شکننده تر هستند بسیار حساس و مهم است.