آتش سوزی بخشی از جنگل های منطقه سروک شهرستان بویراحمد واقع در 10کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با همیاری و کمک نیروهای مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که جنگل های منطقه سروک از ساعت 11 امروز/سه شنبه/ دچار آتش سوزی شده بود که ساعت 15عصر با همکاری بسیج مردمی و روستاییان اطراف و حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی به طور کامل مهار شد.
عزت الله بهشتی فر اظهار داشت که علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده اما با توجه به بررسی های انجام شده و به گفته برخی مردم منطقه احتمال عمدی بودن آن نیز زیاد است.
وی بدون اشاره به میزان خسارت وارده، تاکید کرد که ظرف سه ماه گذشته سال جاری بیش از 15 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان رخ داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در عین حال بر ضرورت استفاده منطقی و قانونمند مردم از طبیعت تاکید کرد و گفت: بدون همراهی، مشارکت و همکاری مردم حراست و صیانت از منابع ملی و طبیعی نیز ناممکن است، اما بهره وری از طبیعت باید همراه با فعالیت های احیایی باشد.
بهشتی فر افزود: بیش از 600 نفر از مردم در روستاها و جوامع محلی و در قالب 22 تشکل مردم نهاد در این راستا با اداره کل منابع طبیعی برای حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و مرتعی در استان همکاری دارند.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.
حدود 50 درصد جنگل های این استان مربوط به شهرستان بویراحمد است.