نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از برخی شنیده ها در باره واگذاری پروژه آب بن - بروجن به شرکت آب نیرو وابسته به وزارت نیرو گفت: این مساله موجب حذف استقلال آب این استان خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، خدیجه ربیعی فرادنبه روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: خبرهایی شنیده می شود که اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن از شرکت آب منطقه ای استان گرفته شده و به شرکت آب نیرو واگذار شده که در صورت صحت موضوع، حذف استقلال آب استان را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: اجرای هرچه سریع تر پروژه انتقال آب بن - بروجن و تسریع در بهره برداری آن از تاکیدات رئیس جمهوری و از طرح های اولویت دار چهارمحال و بختیاری است که باید اجرایی شود.
ربیعی اظهار کرد: پروژه آب بن - بروجن توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری جهت آبرسانی به شهرها و روستاهای محور بن - بروجن در حال انجام است.
به گزارش مرور نیوزاین پروژه از سال 1391 آغاز شد که با اجرای آن آب شرب 11 شهر و 13 روستا با جمعیتی بالغ بر 460 هزار نفر و تامین آب مورد نیاز 10 شهرک و ناحیه صنعتی در مسیر تامین می ‌شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کوتاهی برخی مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات ملی جایز نیست.
علی کاظمی باباحیدری اظهار کرد: نباید اجازه دهیم ریالی از اعتبارات اختصاصی به استان برگشت بخورد و جذب نشود.
وی افزود: اعتبارات امسال چهارمحال و بختیاری حدود 2 برابر شده اما ممکن است تمامی این اعتبارات ابلاغ و یا جذب نشود.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: مطالبات مردم چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال مربوط به این اعتبارات نیست و مدیران دستگاه های اجرایی بایستی در این خصوص راهکاری علمی و عملی بیابند.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد: به تازگی یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی کشور تصویب شده و به همین منظور مدیران اجرایی استان بایستی نسبت به شناسایی ظرفیت های روستایی در بخش های مختلف توسعه ای برای جذب این اعتبار در استان اقدامات لازم را انجام دهند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حادثه تروریستی اخیر در تهران نشان داد در صورت غفلت و سهل انگاری هیچ عرصه ای در کشور مصون نیست.
اردشیر نوریان تاکید کرد: پس با توجه به این مهم، نباید نسبت به داشته های ناچیزمان مغرور شویم.
وی یادآور شد: برخی مدیران سطح ملی و استانی با توجه به پایان فعالیت دولت یازدهم انرژی قبل را ندارند در حالی که باید فعال تر کار کنند.
نوریان تصریح کرد: مسئولیت ها نزد تمامی مدیران امانت بوده و بر همین اساس باید تا پایان کار دولت به صورت فعال و همراه با انرژی و خلاقیت فعالیت کرد.
وی جذب نشدن برخی اعتبارات چهارمحال و بختیاری را ناشی از دو عامل دانست و افزود: این عوامل شامل ناتوانی فنی و اجرایی برخی مدیران دستگاه های اجرایی و یا مربوط به شرایط حاکم بر قوانین کشور است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورت ناتوانی فنی و اجرایی برخی مدیران دستگاه های اجرایی، استاندار باید نسبت به جابجایی آنان اقدام کند.
نوریان تاکید کرد: استاندار چهارمحال و بختیاری شرایط اجرای پروژه انتقال آب بن - بروجن در کوتاه ترین زمان ممکن را بررسی و تسهیل کند.
وی افزود: تنها راه توسعه چهارمحال و بختیاری و خروج از محرومیت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین منظور بایستی حاشیه امن برای سرمایه گذاران مشتاق سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شود.
وی افزود: مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تمامی تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسعه ای این استان انجام می دهند.