نمایندگان دانشجویان با توضیح وضعیت اسف بار و مشقت آور حاکم در خوابگاه به مسئولان متذکر شدند که هرچه سریعتر پیگیری‌های لازم صورت گیرد زیرا این مسئله تازه‌ای نیست که مسئولان از آن بی‌خبر بوده باشند.

به گزارش مرور نیوز، پس از دو شب تجمع دانشجویان معترض خوابگاه حضرت معصومه(س) دانشگاه شهید چمران اهواز نسبت به مشکلات و خرابی دستگاه‌های سرمایشی این خوابگاه آن هم در دمای 50 درجه فصل خرماپزان خوزستان، سرانجام شامگاه گذشته مسئولان دانشگاه در میان دانشجویان معترض حاضر شدند.

مسئولان پس از تلاش‌های زیاد برای آرام کردن دانشجویانِ خسته از بی‌توجهی‌ها و نیز توجیه کاستی‌های موجود توانستند رضایت دانشجویان برای گرد هم آمدن در نمازخانه فاطمیه خوابگاه و ارائه فرصت گفت‌وگو برای حل مشکل را بگیرند.

نمایندگان دانشجویان با توضیح وضعیت اسف‌بار و مشقت‌آور حاکم در خوابگاه به مسئولان متذکر شدند که هرچه سریعتر پیگیری‌های لازم صورت گیرد زیرا این مسئله تازه‌ای نیست که مسئولان از آن بی‌خبر بوده باشند.

راه‌‌حل‌های جالب!

در عین ناباوری مسئولان دانشگاه شهیدچمران اهواز باز هم توجیه‌های همیشگی خود را برای دانشجویان خوابگاهی تکرار کردند و پیشنهادهای عجیبی اعم از انتقال تعدادی از دانشجویان به خوابگاهی دیگر و قرار دادن سرویس ایاب و ذهاب برای رفت و آمد آن‌ها به دانشگاه، لغو کردن امتحانات هفته پایانی و موکول کردن آن‌ها به ابتدای ترم بعد یعنی شهریور ماه و روزه نگرفتن را ارائه دادند.

اما تدبیر تامل و تعجب برانگیز معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز استفاده از یخ برای خنک شدن دانشجویان بود‌.

همچنین مسئولان ذی‌ربط اظهار داشتند که حل این مشکل به زمان زیادی نیاز دارد و در این یکی دو هفته باقی مانده امکان‌پذیر نیست همچنین قرار بر این شد که در تابستان سیستم‌های سرمایشی فرسوده خوابگاه کاملا تعویض شوند.

نهایت احترام به حقوق دانشجویان را در دانشگاه شهید چمران اهواز !

و اما در آن سوی ماجرا، مسئولان خوابگاه نیز برای سامان دادن دانشجویانی که گرمای طاقت فرسای اتاق‌هایشان سبب آزار آنها شده دست به اقدام عجیب دیگری زدند؛ آن هم اسکان دانشجویان در سوله ورزشی خوابگاه، اتاق‌های تلویزیون، نمازخانه اصلی خوابگاه و سالن‌های مطالعه هر بلوک بوده است.

چیزی که گویا این روزها در دانشگاه شهید چمران اهواز به فراموشی سپرده شده، حقوق دانشجویان است؛ مسئولان دانشگاه خوب است که به هنگام اخذ هزینه خوابگاه ها چنین مشکلات و ضعف های خوابگاه ها را نیز در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز انتظار چنین دمایی را نداشت!

خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنان خود اظهار داشت: پیش‌بینی نمی‌‌شد که با این شرایط مواجه شویم که گرمای هوای اهواز به این میزان افزایش پیدا کند و سیستم‌ها نتوانند به‌خوبی عمل کنند.

گرمای طاقت فرسای اهواز به یکی دو سال و یا اصلا به یک یا دو دهه اخیر برنمی‌گردد که جناب دکتر خواجه چنین پاسخی را به دانشجویان می‌دهد و فرسودگی سیستم های سرمایشی خوابگاه نیز بحث امروز و دیروز نبوده است.

پیشنهاد می‌شود رئیس دانشگاه با هواشناسی استان ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کند یا حداقل یک نرم افزار هواشناسی بر گوشی خود نصب کند تا هر روز در جریان دمای هوای اهواز به عنوان دومین شهر گرم جهان قرار بگیرد.

تعمیر سیستم تهویه خوابگاه آب از آهن جدا کردن نیست که پس از سال‌ها درخو.است و اعتراض‌ مسالمت آمیز و مکرر دانشجویان به آن پرداخته نشده است؛ مسئولان محترم دانشگاه شهید چمران اهواز حداقل برای عدم افت درجه دانشگاه هم که شده به مشکلات دانشجویان رسیدگی کنند.