نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به وقوع حادثه تروریستی 17 خرداد ماه در تهران ، گفت : این حادثه تروریستی موجب تقویت و افزایش وحدت و انسجام ملی در کشور شده است.

به گزارش مرور نیوز،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نمازجمعه این هفته سمنان افزود : هر چند وقوع این حادثه تلخ، غم افزا و نگران کننده بود ولی پیام هایی هم به دنبال داشته که یکی از آن ها افزایش وحدت و تقویت انسجام ملی در کشور بوده است.
وی اظهار کرد: مسوولان و مردم باید مراقبت کنند تا این وحدت و انسجام را با گفتار و کردار خود به تفرقه تبدیل نکنند.
وی خاطرنشان کرد : نباید گفتار و کردار ما در جامعه بوی 2 قطبی و 2 دستگی بدهد چرا که در آن زمان سال 59 بار دیگر در کشور تداعی می شود و امیدواریم هرگز شاهد آن سال نباشیم.
امام جمعه سمنان با اشاره به دیگر پیام حادثه تروریستی در تهران، تصریح کرد : وقوع این حادثه موجب شد تا نیروهای گمنام امام زمان (عج) بسیج و کشور را از وجود نیروهای داعش، تکفیری و تروریستی پاکسازی کنند و ضمن کشف تعداد زیادی اسلحه، مهمات و مواد منفجره، حدود 40 نفر از آنان را دستگیر و بازداشت کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر این که این حادثه تروریستی موجب تجدید پیمان مردم با نظام و حمایت از ولایت شد، گفت : خوشبختانه با حضور موفق نیروهای نظامی و امنیتی هر 2 عملیات تروریستی تهران ناکارآمد شد و تروریست ها موفق نشدند که به اهداف مدنظر خود دست پیدا کنند.
شاهچراغی در ادامه با اشاره به لغو اجرای سند 2030 در کشور، گفت: باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کرد که با هوشیاری، بیداری و آینده نگری اجازه ندادند این سند ننگین در کشور ما اجرایی شود و قاطعانه جلو اجرای آن را گرفتند.
امام جمعه سمنان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان و استفاده از تعبیر زیبای آتش به اختیار از سوی معظم له، گفت: رهبری برای اولین بار از این تعبیر زیبا استفاده کردند و باید توجه داشته باشیم که آتش به اختیار به معنی هرج و مرج و دل به خواهی عمل کردن نیست.
وی بیان داشت : مراد از تعبیر آتش به اختیار این است که اگر مسوولی به هر علت نتوانست و یا نخواست به مسولیت خود عمل کند مردم باید به وظیفه خود عمل کنند و کار تعطیل نشود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین به موفقیت جدید جبهه مقاومت در سوریه و عراق برای فتح مرز مشترک اشاره و اضافه کرد: با گرفتن مرز مشترک از دست داعش، کمر آمریکا، عربستان سعودی و دشمنان شکسته شد و سردار سلیمانی هم در این مرز نماز شکر به جای آورد و باید از این سردار قدردانی کرد.
آیت الله شاهچراغی با اشاره به نزدیکی این ایام با روز قدس، اظهار کرد: روز قدس روز اسلام و یادگار حضرت امام خمینی (ره) است و باید آن را حفظ کنیم.
امام جمعه سمنان با بیان این که همه ما وظیفه داریم با شرکت در راهپیمایی روز قدس در این عبادت بزرگ سهمی داشته باشیم، افزود: باید با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و خلق حماسه باشکوه، جواب دندان ‌شکن بزرگی به دشمنان دین و اسلام از جمله آمریکا و اسراییل بدهیم.