امام جمعه موقت بوکان گفت: دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه راه و رسم امام علی(ع) است واین سیره باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش مرور نیوز، ماموستا سید خالد رسول زاده در خطبه های امروز بوکان با عرض تسلیت شهادت امام علی (ع) افزود: حضرت علی (ع) انسانی عادل و آگاه به امور اجتماعی و سیاسی زمان خویش بود و همین خصوصیات سبب خاص بودن ایشان در میان جامعه بود.
وی ادامه داد: حضرت علی(ع) یار مهربان پیامبر اکرم(ص) و یاور یتیمان و مستعضفان بود و برای تداوم اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در زندگی فردی و خانوادگی خود با متانت و مهربانی برخورد می کرد.
خطیب جمعه بوکان افزود: هرکس از امیرمومنان علی (ع) پیروی کند و ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهد به سعادت دنیا وآخرت خواهد رسید.
ماموستا رسول زاده در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به فضیلت شب های قدر افزود: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام 'سوره قدر' نازل کرده است.
وی با بیان اینکه شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل و تزکیه نفس است، اظهار کرد: این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم کنیم.
امام جمعه موقت بوکان اظهار کرد: نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.