امام جمعه رفسنجان گفت: حفاظت از منافع ملی باید ملاک حرکت کشور باشد و این از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز،حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 17 خرداد سال جاری در جمع دانشجویان در خصوص آتش به اختیار فرمودند، این یک تاکتیک میدان جنگ است و گفتند اگر در جایی کاری معطل مانده، به صورت آتش به اختیار عمل کنید یعنی عمل به وظیفه، یعنی دانشجوی متعهد و بسیجیان و سایرین می توانند در مواقعی آتش به اختیار عمل کنند و این خودسری نیست عمل به وظیفه است تا کشور رو به رشد و توسعه باشد.
وی همچنین اظهار کرد: سخن گفتن و در میان گذاشتن حرف دل با خدا در شبهای احیا مقدرات انسان را رقم می زند و راه مستقیم فقط در کانون بزرگ اهل بیت (ع) است و باید مراقب باشیم به بیراه نرویم.
وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) بیان کرد: جامعه کوفه آن روز با امام علی (ع) به گونه ای رفتار کردند که این امام را مظلوم و حق وی را پایمال کردند لذا باید از مکتب امامان دفاع کرد.
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امروز فصلی در اسلام گشوده و به واسطه امام راحل شکوفا شده است تصریح کرد: اسلام قبل از آن به قهقرا و نابودی رفته بود که امام خمینی (ره) اسلام را احیا کرد و این انقلاب اسلامی به واسطه وجود بسیجیان و زنان و مردان مومن اسلامی که احیا شده ماندگار است و گرنه ارزشها را از دست می دهیم.
حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه برخی کارهای فرعی اصلی جلوه داده می شود تصریح کرد: زمانی اگر فرا رسد مردم به لهو و لعب بروند اصل فراموش می شود و معروف منکر و منکر در جامعه معروف می شود لذا نباید به سمتی برویم که راه درست نیست.
وی همچنین گفت: در سال 58 امام دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند و همین موجب حفظ کشور شد و در جاهای صعب العبور جهاد با سعی و تلاش کشاورزی را احیا کرد در حالی که کشاورزی را نظام پهلوی از بین برده بود تا وارد کننده باشیم نه صادرکننده و هم اکنون در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم.
وی افزود: زمینه تولید گیاهان دارویی، کشت گلخانه ای و زعفران و زمینه های مختلف برای کشاورزی در همه مناطق رفسنجان وجود دارد.
حجت الاسلام رمضانی پور بیان کرد: در رفسنجان بحث احیاگران آبادی در حال اجرا است تا در روستاها با ایجاد اشتغال از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.
وی با اشاره به روز اصناف گفت: بازار نقش بزرگی در به پیروزی رساندن انقلاب داشت و اما بازار امروز دارای رکود است و به ورطه ورشکستگی کشیده می شود.
وی ادامه داد: چرا بیش از 60 درصد از خانواده های دانش آموزان ما باید فقیر باشند برخی قدرت و توان خرید گوشت و فراورده های نیازمند را ندارند چرا در کشور اینقدر نظارت باید ضعیف باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نباید مسئولان به گونه ای رفتار کنند که دشمن طمع کند لذا امید می رود که مجلس شورای اسلامی در شروع به کارش این را مد نظر خواهد داشت تا دشمن طمع نکند و از دو قطبی ها شدن پرهیز شود.
وی با بیان اینکه شب های احیا، زمینه توبه و استغفار و پرهیز از معاصی و گناهان است گفت: ماه رمضان الهام بخش سبک زندگی است.
رمضانی پور ادامه داد: رفتار سالم اجتماعی از نیازهای ضروری جامعه است سلامت اجتماع به همه خیر می رساند ناسالمی اجتماع بر همه زیان بخش است لذا باید این مهم را تمرین کنیم.