معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت که میزان مصرف آب آشامیدنی بین مردم این استان 30 درصد بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا جنتی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: میانگین مصرف آب آشامیدنی در کشور بین 130 تا 150 مترمکعب به ازای هر نفر در شبانه روز بوده در حالی که این میزان در کهگیلویه و بویراحمد حدود 180 مترمکعب است.
وی افزود که تولید هر مترمکعب آب آشامیدنی در کشور حدود 9 هزار ریال هزینه دارد که با توجه به هدررفت آب از طریق انشعابات غیرمجاز و فرسودگی لوله‌ها و خطوط انتقال در کهگیلویه و بویراحمد فروش هر مترمکعب آب آشامیدنی به مشترکان در این استان برای شرکت آبفا حدود سه هزار ریال بوده که منجر به زیان دهی شده است.
جنتی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست مصرف بهینه آب آشامیدنی و هدر ندادن آن را در تمامی ایام سال به ویژه فصل گرم سال مدنظر قرار دهند.
وی بیان کرد: اول تا هفتم تیر هر سال با عنوان هفته ملی آب با رویکرد صرفه جویی در مصرف آن نام‌گذاری شده و یکی از مسائل مهم کشور و کهگیلویه و بویراحمد نیز موضوع کم آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل تغییرات اقلیمی و گرم شدن هواست.
جنتی عنوان کرد که در چنین شرایط حساس و مهمی باید صرفه جویی و مصرف بهینه آب همواره مورد توجه مردم کشور و کهگیلویه و بویراحمد باشد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 152 هزار مشترک آب و افزون بر 35 هزار مشترک فاضلاب است.