معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کتابفروشیها در سطح این استان با سیاستهای اتخاذ شده و فعالیت دولت تدبیر و امید احیا شده اند.

به گزارش مرور نیوز یوسف امینی افزود: در گذشته ناشران تنها از طریق برگزاری نمایشگاههای مختلف و ارائه یارانه حمایت می شدند و در این میان هیچگونه حمایتی از کتابفروشیها صورت نمی گرفت.
وی ادامه داد: اما هم اینک طرحهایی همچون 'طرح عیدانه کتاب و طرح تابستانه کتاب' با هدف حمایت از کتابفروشیها اجرا شده اند که نتایج بسیار درخشانی را در خصوص افزایش فروش کتاب در خراسان رضوی داشته اند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر گفت: طی چهار سال اخیر تعداد بسیار زیادی از کتابفروشیهای مشهد بازسازی شده اند و رونق فروش کتاب دوباره به کتابفروشیهای این شهر برگشته است.
وی همچنین به اعطای تسهیلات تاسیس، نوسازی و تجهیز مراکز فروش کتاب اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت کتابفروشیها در شهرستانها مناسب نیست و بسیاری از کتابفروشیها در مناطق محروم به واحد فروش نوشت افزار تبدیل شده اند اجرای 'طرح اعطای تسهیلات تاسیس، نوسازی و تجهیز مراکز فروش کتاب' بسیار ضروری است.
امینی گفت: بنا بر اعلام دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز تقویت بنیانهای اصلی نشر و ایجاد زمینه ‌های مناسب تسهیل دسترسی مصرف‌ کنندگان به کتاب این معاونت در نظر دارد نسبت به اعطای تسهیلات مورد نیاز برای تاسیس، نوسازی و تجهیز مراکز فروش کتاب در مناطق کمتر برخوردار اقدام کند.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند درخواستهای خود را به انضمام نمونه کاربرگ طرح توجیهی کتابفروشی بارگذاری شده در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://www.farhang.gov.ir تکمیل و به دبیرخانه مربوطه واقع در میدان بهارستان، خیابان کمال الملک، ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی یا به نشانی ایمیلketab@farhang.gov.ir ارسال نمایند.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 250 واحد کتابفروشی فعال دارد.