‌استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد مجموعه بانکی چهارمحال و بختیاری رضایت‌بخش و قابل قبول است.

به گزارش مرور نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی، 27 خرداد ماه در شورای هماهنگی بانک‌های استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سهمیه این استان از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور در سال گذشته سه هزار و 600 میلیارد ریال بود و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته مازاد این رقم معادل چهار هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات جذب شد.

وی افزود: تسهیلات جذب شده در راستای تکمیل 50 پروژه دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، احیای 50 طرح راکد و افزایش ظرفیت تولید 195 واحد تولیدی نیمه فعال در استان هزینه شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم بانک‌های عامل استان در اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: عملکرد مجموعه بانکی در استان رضایت‌بخش و قابل قبول است.

سلیمانی دشتکی نرخ بالای بیکاری را معضلی عظیم در استان دانست و گفت: برای رفع این معضل لایحه‌ای تنظیم و برای تصویب، آماده ارائه به دولت است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 33 هزار و 500 متقاضی شغل در استان وجود داشت که از این تعداد برای 14 هزار و 300 نفر شغل ایجاد و اسامی آن‌ها در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.

استاندار از ایجاد یک میلیون و 600 هزار متر مربع زیرساخت در روستاها برای توسعه همه جانبه این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تقویت زیرساخت‌های روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها به جای کمک‌های بلاعوض به روستائیان می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف مؤثر باشد.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان هفت هزار و 100 هکتار زمین برای توسعه باغات، کشت گیاهان دیم و دارویی، گل محمدی و مثمر با نیازآبی کم اختصاص پیدا کرد.