مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان آخرین جزئیات از عملیات جست‌وجو و کشف اجساد نوجوانان غرق شده در دریای خزر، گفت: پنج تیم تخصصی 43 ساعت عملیات فشرده جست‌وجو در آب را بر عهده داشتند.

به گزارش مرور نیوز، حسین احمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص عملیات جست‌وجو و کشف پیکر دومین نوجوان غرق شده در سواحل گمیشان اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه 25 خردادماه جاری از طریق سامانه تلفنی 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر استان، سانحه غرق شدگی در دریا گزارش شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم‌های امداد و نجات جمعیت به محل اعزام شد که مشخص شد سه نفر از نوجوانان اهل شهرستان بندرترکمن برای شنا به سواحل «چارقلی» شهرستان گمیشان رفته که دو نفر از آنها غرق شده و سومین نفر نجات پیدا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات، پیکر یکی از دو نوجوان غرق شده توسط نیروهای محلی از آب خارج شد که از ساعت 20 و 30 دقیقه همان روز عملیات جستجو برای کشف دومین پیکر توسط تیم غواصی جمعیت هلال احمر استان آغاز شد.

احمدی بیان کرد: پس از 43 ساعت عملیات فشرده جستجو در آب، در نهایت پیکر دومین نوجوان غرق شده ساعت 12 و 15 دقیقه امروز (27 خردادماه جاری) توسط غواصان جمعیت هلال احمر استان کشف و از آب خارج شد.

وی گفت: در این عملیات 20 نفر در قالب پنج تیم عملیاتی شامل یک تیم درمان، سه تیم جست و جو و یک تیم غواصی مشارکت داشته که پنج ست غواصی، چهار خودرو کمک‌دار سبک، دو آمبولانس و دو قایق نیز بکارگیری شد.