رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص سند اشتغال استان توضیح داد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا بازدار با اشاره به سند اشتغال استان اظهار کرد: در این سند از کل حجم اشتغال استان، 600 نفر یعنی بیش از 13 درصد متعلق به شهرستان خرم‌آباد است. همچنین از 1700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کشاورزی استان، 350 میلیون تومان یعنی 28 درصد برای خرم‌آباد پیش‌بینی شده است.

بازدار یادآور شد: سال گذشته خرم‌آباد 20 میلیارد تومان از رونق تولید سهم داشت و شهرستان نخست استان بود. 519 نفر برای اشتغال در این شهرستان پیش‌بینی شده بود که به 540 نفر افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: باید در بخش زیربنایی حوزه کشاورزی توجه بیشتری شود، چراکه در این بخش با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه را در دستورکار داریم، اضافه کرد: همچنین برای توسعه گیاهان دارویی برنامه داریم و از ظرفیت عرصه‌های منابع طبیعی استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه شرکت‌های گیاهان دارویی در استان ایجاد شده است.

بازدار با بیان اینکه در سال زراعی جاری از لحاظ بارندگی تأخیر دو ماهه داشتیم و شرایط مساعد نبود، تصریح کرد: 200 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم در استان داریم که متأسفانه کمبود بارندگی و پراکنش نامناسب باعث شده که در تولید کاهش داشته باشیم. شهرستان کوهدشت سال قبل 90 هزار تولید گندم داشته که امسال به 50 هزار تن هم نخواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: سال قبل 440 هزار تن تولید گندم در برنامه اقتصاد مقاومتی داشتیم اما امسال بین 350 تا 400 هزار تن خواهد بود که کاهش عملکرد مشاهده می‌شود.