رزم حسینی افزود: بخش دولتی فقط توزیع آرد را برعهده دارد و با تشکیل یک شرکت دانش بنیان تمی توان از هدررفت نان جلوگیری کرد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: باید در حوزه غله و نان به گونه ای اقدام شود که پرت نداشته باشیم و از آنجا که شبکه نانوایی ما پراکنده است موسسات را فراخوان دهیم با بخش خصوصی انگیزه مالی ایجاد کنیم تا پرت و مصرف نان کاهش یابد و درآمد زایی شود.

رزم حسینی ادامه داد: بخش دولتی فقط توزیع آرد را برعهده دارد و با تشکیل یک شرکت دانش بنیان تمی توان از هدررفت نان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی واقعی در کرمان پیاده شود و هدف نهایی هم تقویت اقتصاد کشور و محلی باشد، گفت: در این خصوص دستگاه های ملی برش استانی را ابلاغ کردند و در استان هم به دستگاه ها ابلاغ شده است و در همه بخش ها به نسبت رشد خوبی داشته ایم.

استاندار کرمان تصریح کرد: همه مدیران باور دارند مناطق هشت گانه اقتصادی در همه زمینه ها کمک کننده بوده است و ما با جدیت فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران پهن می کنیم و این در حالی است که امروز نگاه به جذب سرمایه در استان کرمان متحول شده است.

وی با تاکید بر اینکه مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان موثر واقع شده و نهاد دائمی باید برای هم گرایی، هم افزایی و توسعه استان تلاش کنند، عنوان کرد: باید این فرهنگ سازی توسط روحانیون، علمای دین و ائمه جمعه اطلاع رسانی و فراگیر شود.

وی بیان داشت: اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی درگیر بروکراسی اداری است و باید در استان کرمان حداکثر استعلامات از طریق پنجره واقعی برای رصد مجوزها به طور مجازی با الهام از سیاست های کشور برای رفع مشکلات صورت گیرد.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید، اظهار کرد: این قانون به تمام دستگاه ها ابلاغ شد و باید همه مدیران اجرایی با مفاد این قانون آشنا شوند.

رزم حسینی کیفیت و بهره وری پروژه ها در ارزش آنها دانست نه تعداد آنها و گفت: آسیب شناسی برای عدم انجام پروژه های سال 95 اقدام خوبی است و باید ضریب مطالب گری و رقابت را در حوزه اقتصاد مقاومتی افزایش دهیم و دنبال ایده های نو بگردیم و این در حالی است که در حوزه آب طرح استان کرمان الگویی برای استان های دیگر شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: تعداد پروژه هایی که توسط معین های مناطق هشت گانه اقتصادی انجام می شود، دو برابر پروژ ه های دولتی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال و کارآفرینی استان کرمان فرهنگسازی شده است، افزود: اکثر شهرستان ها دنبال ایجاد کارآفرینی و شغل است به گونه ای که اشتغالزایی در سال گذشته در استان کرمان در طول دوران انقلاب بوده است .