رئیس جهاد کشاورزی کردستان با اشاره اینکه کمبود فضای نگهداری گندم یکی از مشکلات اساسی ما در سال گذشته بود، گفت: این مشکل به دلیل مازاد گندم بر فضای ذخیره سازی بود به طوری که در بعضی مناطق در داخل حیاط مدارس، داخل حیاط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و دهستان‌ها هم گندم ذخیره سازی شد.

به گزارش مرور نیوز، کریم ذوالفقاری، امروز(28 خرداد) در جلسه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال 96، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته با همکاری همه ادارات مرتبط، استان کردستان جزو استان‌هایی بود که از نظر تامین گندم بی مشکل بود و روان‌ترین سیستم‌های خرید تضمینی گندم را در کشور داشت.

وی افزود: سال گذشته سالی طلایی برای بخش کشاورزی بود و هم عملیات کاشت، داشت و برداشت خوب انجام شد و هم بارندگی خوب بود و این دو موضوع دست به دست هم داد و حدود 856 هزار تُن خرید تضمینی گندم را انجام دادیم.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان با اشاره اینکه کمبود فضای نگهداری گندم یکی از مشکلات اساسی ما در سال گذشته بود، گفت: این مشکل به دلیل مازاد گندم بر فضای ذخیره سازی بود به طوری که در بعضی مناطق در داخل حیاط مدارس، داخل حیاط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و دهستان‌ها هم گندم ذخیره سازی شد که با این وجود خوشبختانه حتی به یک کیلو گندم هم خسارت وارد نشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته تنها گله و شکایت کشاورزان از روند پرداخت وجه بود و خوشبختانه مشکلی در خصوص تحویل گندم نداشتند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: سال گذشته هم سیلوهای دولتی و هم سیلوهای بخش خصوصی و هم سازمان تعاون روستایی بسیار خوب عمل کردند.