شهردار قزوین گفت: توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات بویژه در بخش فرهنگی بین شهروندان یکی از برنامه‌های مهم مدیریت شهری قزوین در طول هشت سال گذشته شهرداری قزوین بوده است.

به گزارش مرور نیوز، مسعود نصرتی روز یکشنبه در آئین افتتاح ساختمان فرهنگ‌سرای سنجیده (شهیده رقیه رضایی)و عرشه پل باغستان (ابوترابی) که با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد،افزود: براساس برنامه چشم انداز باید امکانات شهری در بین مناطق عادلانه توزیع می‌شد که با اجرای طرح های مختلف فرهنگی و ورزشی که اکنون شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هستیم این مهم تحقق پیدا کرده است.
وی با قدردانی از همراهی و حمایت مسئولان استانی و شهری که با شعار مدیریت متحد شهری در کنار هم قرار گرفتند تا پروژه‌های شهری به نتیجه برسد،افزود: همیشه این نگاه وجود داشته که جنوب شهر از امکانات فرهنگی محروم است اما اینگونه نبوده و در 40 سال گذشته فقط در محور خیابان سپه 17 مسجد محلی و در محور خیابان مولوی 16 مسجد محلی وجود داشته در حالی که در منطقه 2 شهرداری قزوین 2 مسجد و در منطقه 3 شهرداری قزوین فقط یک مسجد وجود داشته است.
وی اظهار کرد: خدمات فرهنگی همیشه از طریق مساجد به شهروندان ارائه می شده است و اکنون نیز براساس برنامه چشم انداز هدف این است که مساجد به امکانات فرهنگی مجهز و با نگاه امروزی به مردم خدمات فرهنگی ارائه شود.
نصرتی اضافه کرد: برای توزیع خدمات فرهنگی عادلانه 25 قطعه زمین در منطقه 2 و 3 برای احداث مساجد محلی اختصاص پیدا کرده است که منابع اولیه آن از سوی شهرداری قزوین تامین شده و مابقی کارها به بخش خصوصی و متولیان واگذار خواهد شد.
وی تصریح کرد: خدمات فرهنگی همیشه در جنوب شهر قوی تر از شمال شهر بوده است که امیدواریم شهروندان عادلانه از این امکانات بهره ببرند.
نصرتی گفت: تمام پروژه های فرهنگی و ورزشی بعد از احداث به بخش خصوصی واگذار می شود و با تعرفه شورای اسلامی شهر قزوین نیز اداره می شوند.
شهردار قزوین در ادامه یادآور شد: با احداث هر فرهنگسرا برای 25 تا 50 نفر شغل ایجاد می شود و این مهم در سال اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه امیدواریم فرهنگسرای رز در سال 96 مورد بهره برداری قرار گیرد،اظهار کرد: این فرهنگسرا آخرین فرهنگسرایی است که احداث آن در جنوب شهر قزوین برنامه ریزی شده است.
شهردار قزوین با اشاره به تقاطع غیرهمسطح باغستان (ابوترابی)،گفت: این تقاطع، نوزدهمین تقاطع شهر قزوین است که عرشه آن امروز به بهره برداری خواهد رسید.
نصرتی اضافه کرد: تنها تقاطع غیرهمسطحی که اکنون در شهر قزوین در حال احداث می باشد، تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) است.
وی تاکید کرد: تنها راه احداث کمربندی برای شهر قزوین ساخت تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) بود که یک هزینه 100 درصدی به شهرداری قزوین تحمیل شد تا کمربندی شهر قزوین به واسطه این تقاطع احداث شود.
نصرتی ادامه داد: برای احداث تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) 2 هزار میلیارد ریال برای شهرداری قزوین هزینه داشت و ساخت این تقاطع فقط به خاطر نبود کمربندی در شهر و حفظ و حراست از باغستان سنتی بود و این پروژه تنها راهی بود که مشاور پیشنهاد داد.
شهردار قزوین توضیح داد: با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار می توانستیم 200 بوستان محلی و 100 فرهنگ سرا احداث کنیم اما باید این هزینه صرف اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) می‌شد.
نصرتی در پایان گفت: مرحله دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در سفر ریاست جمهوری به قزوین پیگیری شد و اکنون در حال مکاتبات هستیم که تا آنرا اجرایی کنیم.