مدیرامور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار برای جلوگیری از بیماری‌های افسردگی و اضطراب شهروندان در اعتبارات شهرداری اصفهان تخصیص یافت.

به گزارش مرور نیوز، مسعود مهدویان‌فر با بیان اینکه در سند سلامت شهرداری اصفهان ابعاد مختلف حوزه سلامت همواره مورد توجه سیاستگذاران این حوزه بوده است، اظهار داشت: نگاه سیاستگذاران در بحث سلامت نگاهی تک بعدی نبوده به طوری که در اولویت‌بندی مولفه‌های حوزه سلامت در سال 96 چهار بعد شامل بعد جسمانی سلامت، بعد روانی، بعد اجتماعی و معنوی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: در بعد جسمی زیر مولفه‌های تغذیه سالم‌، افزایش تحرک بدنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرامور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های شهری و اختصاص تبلیغات شهری به موضوع سلامت جسمی را از اقدامات اخیر ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان دانست و افزود: ارائه آموزش‌های سلامت محور در حوزه تغذیه سالم و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر نظیر بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت از موضوعات محوری تبلیغات شهری در ادوار گذشته بوده و به نوبه خود توانسته تاثیر قابل توجهی را در تغییر نگرش شهروندان در انتخاب برنامه غذایی سالم، پرهیز از پرخوری و پرهیز از افراط در مصرف انواع روغن‌ها، شکر، قند و نمک را ایفا کند.

وی اختصاص سه میلیارد ریال اعتباردر سال 96 به منظور اجرایی شدن برنامه‌هایی با رویکرد افزایش تحرک بدنی و مبارزه با کم تحرکی را از امتیازات ویژه برنامه‌های ستاد سلامت در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال برای اولین بار مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار در رابطه با موضوع افزایش تحرک بدنی شهروندان و مبارزه با کم تحرکی در سطح محلات اختصاص یافته و با هم فکری کارشناسان ورزشی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان و همچنین کارشناسان ورزشی در سطح مناطق، برنامه‌های آموزش محور در سطح محلات شهر اصفهان اجرایی خواهد شد.

مهدویان‌فر کاهش اضطراب و افسردگی را از موضوعات مورد توجه در بعد سلامت روانی دانست و گفت: در بعد سلامت روانی با اختصاص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در سال جاری و مشارکت فعال متخصصین حوزه روانشناسی و مشاوره تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از قالب‌های اجرایی متناسب درصد ابتلای شهروندان به این مولفه‌های شایع یعنی اضطراب و افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهیم.

وی در ادامه به سومین بعد در موضوع سلامت یعنی سلامت اجتماعی اشاره کرده و ادامه داد: موضوع اعتیاد و پرهیز از مصرف هر گونه مواد مخدر ، پیشگیری از ابتلا به بیماریهایی نظیر ایدز و هپاتیت و پرهیز از مصرف هرگونه دخانیات نظیر سیگار و قلیان از موضوعات مورد نظر در بعد سلامت اجتماعی است .

مدیرامور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اختصاص چهار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری در حوزه سلامت اجتماعی را جزء برنامه‌های پیش رو در ستاد سلامت شهرداری اصفهان اعلام کرد و افزود: تولید و پشتیبانی محتوای آموزشی در این حوزه علی‌الخصوص در سطح محلات به ویژه محلات کم برخوردار و آسیب خیز از اولویت های اجرایی در حوزه سلامت اجتماعی خواهد بود.