مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: با نهضت فرهنگی از حوزه انفعالی در ترویج و توسعه ارزش‌های دفاع مقدس عبور می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسن ظفری یکشنبه 28 خرداد در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، با بیان اینکه نباید اجازه استفاده ابزاری از ارزش‌های دفاع مقدس را داد، اظهار کرد: چنانچه این ابزار در دست انسان نادانی باشد، می‌تواند منجر به بروز حوادث و مشکلات جبران‌ناپذیر شود.

وی تأکید کرد: اجازه ندهید سلایق و تفکرات بر روی ارزش‌ها تأثیر بگذارد چرا که هدف اصلی این مجموعه انتقال ارزش‌ها بر پیکره جامعه است، بر این مبنا هیئت امنایی در ستادکل نیروهای مسلح شکل گرفته که اعضای آن ترکیبی از وزرا و نیروهای ستادکل نیروهای مسلح است.

ظفری با بیان اینکه هدف از تشکیل این مجموعه در سطح ملی، استانی و شهرستانی عبور از مسأله ابزار شدن ارزش‌هاست، عنوان کرد: سوژه‌های اثرگذار زیادی در کشور وجود دارد که در صورت تبدیل شدن آن به جریان و سیال شدن و انتقال آن به بدنه جامعه تأثیرات مثبت از خود بر جای می‌گذارد.

وی افزود: طبق نظر و تصمیم ستادکل نیروهای مسلح، این شورا با عنوان شورای هماهنگی توسعه و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها نیز تشکیل شده که ریاست آن بر عهده استاندار است به طوریکه این شورا دارای 25 عضو بوده که هدف آن تأمین خوراک فرهنگی دستگاه‌های مختلف با تصمیم‌گیری و سیاستگذاری مسئولان است.

ظفری بیان کرد: نخستین شورای هماهنگی، توسعه و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس کشور در استان همدان شکل گرفته و جایگاه، وظایف و مسئولیت اعضای این شورا مشخص و احکام آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: در ذیل این شورا باید کمیته هفت‌گانه‌ای نظیر کمیته رسانه با مسئولیت صداوسیما و کمیته راهیان‌نور با مسئولیت سپا پاسداران با هدف و رویکرد حفظ ارزش‌های نظام اسلامی تشکیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابرازامیدواری کرد: با نهضت استانی و فرهنگی که در این زمینه شکل گرفته، از حوزه انفعالی در ترویج و توسعه ارزش‌ها عبور کنیم بنابراین تشکیل شورای هماهنگی توسعه و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس موجب پرهیز از تفرقه و پراکنده‌کاری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وجود شکاف در جامعه ماحصل افراط و تفریط و کندی و تندی در امور است، گفت: بعد از انتخابات اخیر حاشیه‌سازی‌های فراوان و شکاف زیادی ایجاد شد در حالیکه رئیس جمهوری منتخب مردم عنوان کرد دوران رقابت تمام و زمان رفاقت آغاز شده است.

ظفری شکل‌گیری جنون ظن و گمان در جامعه را زمینه‌ساز شکنندگی جامعه دانست و عملکرد مسئولان را یکی از عوامل شکل‌گیری شکاف در جامعه بیان و تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب باید یک امت واحد در زیر چتر باریتعالی و ائمه‌اطهار(ع) شکل گیرد.

وی با بیان ضرورت پویایی سلایق مختلف در جامعه تأکید کرد: اگر سلایق مختلف در جامعه نباشد آن جامعه مرده است بنابراین باید در نقد یکدیگر صبور بود.