معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان گفت: در نوروز امسال، 93 هزار و 418 نفر از گردشگران در مکان‌های مشخص شده شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، خانه‌های مسافر و مدارس طبق آمار رسمی اسکان یافتند که این تعداد با آمار غیررسمی اسکان مسافران، افزایش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، رضا زمانی یکشنبه 28 خرداد در کارگروه گردشگری شهرستان همدان، با بیان اینکه در اسکان مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چندانی نداشتیم، اظهار کرد: امسال 367 هزار و 490 نفر بازدیدکننده از مراکز گردشگری، تفریحی، فرهنگی و توریستی استان داشتیم که این تعداد در مقایسه با سال گذشته، 42.8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این آمارها نشان می‌دهد همدان به مقصد گردشگری تبدیل شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در جهت توسعه گردشگری استان سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

زمانی، پیاده‌راه بوعلی را در ایجاد توسعه گردشگری مهم دانست و افزود: خوشبختانه اسکان مسافران در منازل افراد در دستور کار شورای تأمین استان قرار گرفته است.

وی با درخواست اینکه با خانه‌های غیرمجوز برای اسکان مسافران برخورد شود، یادآور شد: روند مجوزدار کردن خانه‌های آماده برای اسکان مسافران تسهیل شود به گونه‌ای که افراد خود برای دریافت مجوز به مراکز ساماندهی خانه‌مسافر مراجعه کنند.

زمانی با اشاره به اینکه سیاست شهرستان بر سوق دادن مسافران از چادر به سمت خانه و اماکن اقامتی است، عنوان کرد: به مجتمع‌های بین‌راهی در صورت تخلف، تذکر داده شود.

وی بیان کرد: چهار پارک برای اسکان مسافران در ایام تعطیلی عید فطر و تابستان درنظر گرفته شده است که اسامی آنها برای تأمین امنیت باید در اختیار پلیس راهور و نیروی انتظامی قرار گیرد.