دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدرکردستان ازتدوین واجرای هزاربرنامه به مناسبت هفته مبارزه بامواد مخدردراستان خبرداد وگفت: بیشتر این برنامه ها توسط سازمان های مردم نهاد اجرامی شود.

به گزارش مرور نیوز، سلیم کریمی امروز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: براساس برآوردهای انجام شده در بهترین حالت تا 40 درصد مقابله ودرمان اعتیاد امکان پذیر است و باید بیشتر بر روی پیشگیری از گرفتار شدن مردم به این بلای خانمان سوز کار شود.

وی با بیان اینکه پیشگری از اعتیاد کار دولت نیست، عنوان کرد: مردم، مهمترین مولفه فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از اعتیاد هستند.

وی با اشاره به وجود 240 میلیون نفر معتاد در دنیا، بیان کرد: حدود 90 درصد کشورهای مختلف جهان درگیر مواد مخدر و اعتیاد هستند و اعتیاد جزو چهار بحران اصلی در دنیا به شمار می رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان اضافه کرد: در چند سال اخیر 540 نوع مواد مخدر صنعتی تولید و به دیگر مواد مخدر موجود اضافه شده است لذا باید در مردم باور و آگاهی لازم ایجاد شود که خود آنها اقدام به مصرف این مواد نکنند.

کریمی از اجرای هزار برنامه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر دراین استان خبرداد و گفت: بیشتر این برنامه ها توسط سازمان های مردم نهاد تدوین و اجرایی شده و می شود.

وی با اشاره به اینکه از 31 خردادما هفته مبارزه با مواد مخدر آغاز می شود، اضافه کرد: از 20 خردادماه سال جاری بسیاری از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اجرای برنامه های خود را شروع کردند.

وی ادامه داد: همایش ویژه تجلیل از فعالان، کارآفرینان، اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، برپایی بیش از 40 نمایشگاه عکس، تولیدات آثار بهبودیافته گان در سطح استان و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های ما در هفته مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کردستان اعزام سفیران اجتماعی و قهرمانان ورزشی به شهرها، روستاها و بخش های استان، برگزاری تئاتر خیابانی و صحنه ای، دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه دراستان و سخنرانی مسئولان قبل از خطبه های نماز جمعه را از دیگر برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.