سنندج- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از اعزام 12 هزار دانش آموز استان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و یادمان های دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رشید قربانی امروز یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان در سنندج با اشاره به اینکه طرح هجرت سه برنامه فرهنگی تربیتی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است، گفت:باید با معرفی عرصه و تمهید مقدمات لازم در فصل تابستان زمینه را برای اجرایی شدن این طرح فراهم شود.

وی طرح هجرت سه را یکی از برنامه های ارزشمند تربیتی و فرهنگی برای دانش آموزان دانست و اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر آسیب شناسی اجرای طرح هجرت سه و کاهش عرصه ها تاکید کرد و افزود: امسال باید با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب، زمینه حضور دانش آموزان و اجرای فعالیت های با کیفیت در مدارس را فراهم آوریم.

قربانی از اعزام 12 هزار دانش آموز استان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و یادمان های دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور خبر داد و گفت: امسال تعداد 9 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی غرب و 3هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه سهمیه شرکت دانش آموزان در اردوی راهیان نور نسبت به سال گذشته تغییر یافته است، بیان کرد: باید تلاش کنیم با آسیب شناسی و احصا مشکلات در طول دوره های گذشته، این برنامه فرهنگی را با جدیت، در فضایی معنوی و به نحو مطلوب اجرا کنیم.