رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: طی بررسی های انجام شده در محل آتش سوزی های میانکاله، چند بوته گراس سوخته مشاهده شد.

به گزارش مرور نیوز، زمان رضا احمدی اظهار کرد: در هفته گذشته 4 مورد آتش سوزی در منطقه های قلعه پلنگان، پروانه بادی، کیلومتر 30 نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله صورت گرفت که مساحتی معادل 14 هکتار از این پناهگاه حیات وحش را طعمه حریق کرد.

وی افزود: در روز یکشنبه 21 خرداد مساحت یک هکتار، دوشنبه 10 هکتار، چهارشنبه یک هکتار و پنجشنبه دو هکتار از گونه های گیاهی و جانوری پناهگاه حیات وحش میانکاله طعمه حریق شد که گونه های گیاهی شامل انار، سازیل، تمشک و درختان توسکا و گونه های جانوری شامل پرندگان بومی مانند جوجه های قرقاول خزری و همچنین تخم قرقاول و خزندگانی مانند مار و مارمولک در این آتش سوزی از بین رفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با بیان اینکه علت هر 4 مورد آتش سوزی عامل انسانی و صددرصد عمدی بوده است، افزود: در هر 4 مورد آتش سوزی گیاه گراس مشاهده شد.

احمدی گفت: طی بررسی های انجام شده در محل آتش سوزی های میانکاله، چند بوته گراس سوخته مشاهده شد و با توجه به احتمال کشت گیاه گراس در منطقه میانکاله و امنیتی شدن مسئله این آتش سوزی ها، از مراجع قضایی و نیروی انتظامی شهرستان بهشهر درخواست کمک کرده تا عاملان این آتش سوزی را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست بهشهر، تعدادی افراد را به عنوان مظنون عامل آتش سوزی های میانکاله شناسایی و به مراجع قضایی شهرستان معرفی کرده و پرونده در حال بررسی است.

اکنون در فرمانداری شهرستان بهشهر، جلسه کمیته بحران در مورد آتش سوزی های هفته گذشته پناهگاه حیات وحش میانکاله و شناسایی گیاه گراس در محل آتش سوزی ها تشکیل شده و مسئولان در حال بررسی موضوع و بحث و گفت و گو هستند که البته این جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است.