مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: 16 میلیارد ریال برای خاموش کردن آتش سوزی های لرستان به ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست و دهیاری های لرستان اختصاص یافت.

به گزارش مرور نیوز، رضا آریایی عصر یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و اطفای حریق دورود در محل فرمانداری این شهرستان افزود: در سال جاری برای اطفای حریق مبلغ 9 میلیارد ریال در اختیار اداره کل منابع طبیعی، 6 میلیارد ریال در اختیار اداره کل محیط زیست و یک میلیارد ریال در اختیار دهیاری های استان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه افرادی در اطفای حریق جنگل ها و مراتع کمک می کنند که گاه دچار خسارت جسمی می شوند، گفت: با بیمه بیمه این افراد خسارات وارده به آنها پرداخت می شود.
مجموع آتش سوزی در جنگل های کشور در سال 95 حدود 2 هزار و 105 هکتار بود که 177 هکتار از این آتش سوزی ها درمراتع لرستان، 514هکتار آتش سوزی مرتع مشجر و 153 هکتار جنگل طبیعی لرستان بودند.

 لرستان همچنان دچار خشکسالی است
مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: به رغم بارش های خوب سال های اخیر همچنان خشکسالی در استان لرستان وجود دارد.
وی افزود: متوسط بارندگی در لرستان در سال جاری 472 میلیمتر است که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 730 میلیمتر بود.
وی با بیان اینکه امسال در لرستان 258 میلیمتر کاهش بارندگی داشتیم، اظهار کرد: در سال گذشته بارش های تند و رگباری در مدت زمان کوتاهی شاهد بودیم به طوری که در سال جاری بارش ها به صورت متناوب و در زمان های خوبی اتفاق افتاد.
وی اظهار کرد: طبق آمار هواشناسی از ایستگاه های سینوپتیک امسال در دورود تاکنون 632 میلیمتر بارندگی داشته ایم که در سال 95 این مقدار 775 میلیمتر بوده است.
آریایی با تأکید بر اینکه بحران کم آبی در استان لرستان جدی است و باید جدی تر با آن برخورد شود، افزود: آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی باید برنامه ویژه ای برای مقابله با این مشکل داشته باشند.
وی بیان کرد: هر سال با شروع فصل گرما شاهد وقوع آتش سوزی هایی در جنگل ها و مراتع استان لرستان هستیم که خسارات زیادی را به منابع ملی ما وارد می کنند.
وی افزود: 20 درصد از گردوغبار شهرها در داخل کشور ایجاد می شود که دلیل آن از بین رفتن پوشش گیاهی است.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان اظهار کرد: اگر پوشش گیاهی استان لرستان را حفظ نکنیم در آینده کانون تولید گردوغبار خواهیم بود.