فرمانده بسیج ناحیه فلاورجان گفت: طرح کرامت با هدف از بین بردن اعتیاد و مقابله با مواد مخدر در شهرستان فلاورجان و نیز ملایر از توابع همدان اجرا می شود.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ دوم پاسدارعلی فتحیان شامگاه یکشنبه در جمع اعضای بسیج رسانه و بسیج مهندسان صنعتی سپاه ناحیه فلاورجان افزود: سازمان بسیج در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با این پدیده شوم طرح جامعی را با عنوان 'طرح کرامت' در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان های فلاورجان و ملایر به صورت آزمایشی اجرا می شود، افزود: تفاوت این طرح با سایر طرح های قبلی جامع نگری آن است.
فتحیان اضافه کرد: این طرح دارای قرارگاهی با همین عنوان و مشتمل بر چهار کمیته فرهنگی، درمانی، صیانت و توانمند سازی و مقابله است که دراستان های اصفهان و همدان و همچنین شهرستان های فلاورجان و ملایر تشکیل شده است.
وی گفت: مسئول اجرایی این طرح در استان ها، استانداران و در شهرستان ها فرمانداران هستند و فرماندهان بسیج در استان و شهرستان جانشین طرح هستند.
فرمانده سپاه فلاورجان اضافه کرد: در این خصوص ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی در کمیته درمانی، ظرفیت های کار و امور اجتماعی در کمیته صیانت و توانمندسازی، ظرفیت های نیروی انتظامی در کمیته مقابله و ظرفیت های بهزیستی در کمیته فرهنگی در دوسطح شهرستان و استان به کار گرفته می شوند.
وی گفت: آماده سازی و بستر سازی، توجیه سازمانی، برانگیختکی عمومی، اقدام و نتیجه پنج گام این طرح است که سه گام ابتدایی آن در ظرف 6 ماه و دو گام بعدی در یک سال اجرا می شود.
فرمانده سپاه فلاورجان افزود: هدف از گام آماده سازی که بیشتر به صورت فرهنگی است، ایجاد تنفر و انزجار در جامعه نسبت به مساله مواد مخدر است.
وی خاطر نشان کرد: در گام توجیه سازمانی کلیه برنامه های دستگاه های مختلف بررسی و مقدمات آن فراهم خواهد شد.
سرهنگ فتحیان ادامه داد: در گام سوم با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای محلی، علما، نخبگان و مربیان تلاش می کنیم، برانگیختگی عمومی و انتظار همگانی برای از بین بردن این پدیده ایجاد شود.
وی گفت: گام بعدی اقدامات عملی در حوزه های مختلف اعم از توانمند سازی، درمان و مقابله، به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی اظهار کرد: تا کنون در این زمینه 15 مربی آموزش دیده اند، نشست های توجیهی با ائمه جماعات، نخبگان و مسوولان استان برگزار شده و افراد و نقاط آسیب پذیر و آسیب زا شناسایی شده و جلساتی برای توجیه این افراد نیز برگزار شده است.
وی گفت: تلاش شده است با بهره گیری از ظرفیت های کار و امور اجتماعی،بسترهای شغلی در حوزه های کارگاهی و کشاورزی برای افراد آسیب پذیر ایجاد شود و همچنین در حوزه درمانی تلاش ویژه ای برای بهره گیری از ظرفیت های موجود و استاندارد سازی آن صورت گرفته است.
علت اجرای این طرح در شهرستان فلاورجان، اجرای طرح موفق شهر سالم در سال گذشته بوده است.
پیش از این طرح شهر سالم در شهرستان فلاورجان در حوزه مبارزه با مواد مخدر به اجرا درآمده بود که موفقیت های بسیار خوبی را به همراه داشت.
گام های اول تا سوم طرح کرامت در سال جاری در شهرستان فلاوجان در آغاز شده است.