فرماندار و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت: نامگذاری آخرین جمعه رمضان به نام روز قدس توسط حضرت امام خمینی(ره)، نقش مهمی در روند ظلم ستیزی در جهان داشت.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر ورمقانی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی روز جهانی قدس در فرمانداری سقز افزود: این تصمیم بزرگ و تاریخی امام راحل، در احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی نیز بسیار با اهمیت بوده و نماد همبستگی اسلامی است.
وی با بیان اینکه، مردم ایران اسلامی، جهان اسلام و مردم مسلمانان تعدادی از کشورهای جهان، همواره با افتخار روز قدس را گرامی می دارند و در راهپیمایی شرکت می کنند، اضافه کرد: این روز، هیچ وقت از ذهن جهانیان پاک و فراموش نخواهد شد.
او با اشاره به تلاش صهیونیست های یهودی برای تصرف قدس شریف، اظهار کرد: قوم یهود در تاریخ بشریت، اصلاح نشد و همیشه با دین مبین اسلام، سرناسازگاری و دشمنی داشته است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سقز با اشاره به اینکه سردار رشید اسلام، صلاح الدین ایوبی، یکبار فلسطین را آزاد کرد، ادامه داد: نابودی اسرائیل خواست عمومی مردم ایران است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، این رژیم 25 سال آینده را به چشم نخواهد دید.
فرماندار سقز از مردم شهرستان سقز خواست تا همگام با سایر ملت ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس، شرکت کنند.
ورمقانی، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به متهم کردن کُردها در حادثه تروریستی اخیر کشورمان، عنوان کرد: قوم کُرد همواره مدافع انقلاب بوده اند و بیش از 5400 شهید در استان کردستان تقدیم کرده اند و این موج سواری علیه آنان، در کشور با جواب منفی مواجه شد.
راهیپایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در شهرهای سقز و صاحب برگزار خواهد شد. آخرین جمعه ماه رمضان به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.