معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت که میزان سهمیه استخدامی استان در آزمون سال جاری وزارت آموزش و پرورش 139 نفر اعلام شده است.

به گزارش مرور نیوز،حسینعلی فاتحی اظهار داشت که پذیرش این افراد براساس اعلام نیاز استان و بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر خواهد بود.
وی تصریح کرد که بر اساس اعلام این سهمیه 85نفر مربوط به دوره ابتدایی و مابقی مربوط به متوسطه است.
فاتحی یادآور شد که جزئیات بیشتر این آزمون استخدامی از طریق سازمان سنجش آموزش کشوراز عصر امروز اعلام خواهد شد.
معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش وپرورش استان گفت: پذیرفته شدگان این آزمون پس از شرکت در دوره های آموزشی به عنوان نیروی آموزشی و به صورت استخدام پیمانی در مدارس تدریس خواهند کرد.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد بیش از 14 هزار و 500 نفر معلم، مربی و کادر اجرایی در آموزش و پرورش استان وظیفه هدایت و امر آموزش دانش آموزان در بیش از 9هزار کلاس را عهده دار هستند
همچنین به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بیشترین نیاز معلم و نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی است.
هادی زارع پور تعداد مورد نیاز معلم در این مقطع را در سطح استان بیش از 100 نفر اعلام کرد و یادآور شد: بیشترین نیاز فضای آموزشی نیز در بویراحمد و شهر یاسوج به دلیل افزایش میزان مهاجرت سایر شهرستان های استان به این شهرستان است.
تعداد کل دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از دوره ابتدایی تا متوسطه، فنی وحرفه ای، کارو دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی ها در سال تحصیلی جاری با حدود 2 درصد افزایش نسبت به سال تحصیلی گذشته افزون بر 150 هزار نفر است.
تعداد دانش آموزان در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید (95-96) حدود 77 هزار نفر است.
وی ترکیب جمعیتی دانش آموزان پسر نسبت به دختران در سطح مدارس استان را نیز 51 به 49 درصد اعلام کرد.
وی تعداد دانش آموزان عشایری این استان نیز سه هزار و 500 نفر است.
ثبت نام برای شرکت در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی از عصر امروز، 29 خردادماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور آغاز می شود.