مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: پروژه خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش با قطر 20 اینچ از نیمه دوم امسال عملیاتی و سپس پروژه خط انتقال گاز به شهرهای مهرستان و سیب و سوران به پیمانکار واگذار می شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسن طهرانی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار خاش بیان کرد: خط انتقال گاز به مقصد سنگان و میرجاوه نیز در دستور کار بوده که همزمان با اجرای خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش مورد توجه است.
وی اظهار داشت: تمام تلاش دولت بر این است تا خط انتقال گاز به نوک آباد و کورین در اوایل سال 97 به مرحله اجرا برسد.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: در شهر خاش 250 کیلومتر شبکه داخلی گازرسانی اجرا می شود که تاکنون حدود 83 کیلومتر آن اجرا شده است.
وی افزود: کار گازرسانی به خانوارهای شهری در برخی نقاط شهری سیستان و بلوچستان در حال اجراست و این شرکت با واگذاری انشعاب گاز، خدمات دهی به مردم را برعهده دارد.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش نیز در این نشست گفت: دغدغه مهم مردم منطقه این است که پروژه گازرسانی به خاش همزمان در منطقه گوهرکوه و نوک آباد نیز به مرحله اجرا در آید.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی خاش ضروری است گازرسانی به این شهرستان سرعت یابد و علاوه بر آن نیازهای صنایع نیز تامین شود.
فرماندار خاش افزود: دولت نگاهی ویژه به منطقه دارد و به طور قطع با حمایت های استاندار سیستان و بلوچستان و برنامه ریزی های وزارت نفت و شرکت گاز دولت به وعده های خود عمل می کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.