معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه برخی از مدیران تنها به عنوان رفع تکلیف عمل می کنند، گفت:برای اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان همه دستگاه ها همکاری کنند.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد حسینی ظهر سه شنبه در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از غفلت های بزرگ سال های گذشته این است که به بخش نرم افزاری تفکر و رویکرد انسان کمتر توجه شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از برخوردهای ما سخت افزاری بوده و دلیل این است که بخش زیادی از مدیران تنها به عنوان رفع تکلیف عمل می کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی به کاهش آستانه تحمل افراد در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که طلاق در جامعه امروز زیاد شده و شاهد هستیم که بخش زیادی از طلاق ها در چهار سال نخست زندگی صورت می گیرد نیز همین کاهش آستانه تحمل افراد است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان در استان، بیان داشت: یکی از اهداف این طرح این است که آستانه تحمل افراد در مواجه با مشکلات را بالا ببریم.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق این امر باید همه دستگاه ها و مجموعه ها همکاری کنند، بیان کرد: اینکه یک دستگاه تشویق کرده و یک دستگاه دیگر تنبیه، راه به جایی نمی برد و باید همه به صورت هماهنگ در این زمینه عمل کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید آستانه تحمل را در جامعه بالا ببریم، عنوان داشت: تجربه نشان داده است که مشاوره قبل از ازدواج بسیار مهم است اما این مشاوره ها باید جامع، به صورت کارشناسی و مستمر انجام شود.

حسینی، بسیاری از مشکلات جامعه را ناشی از عدم آگاهی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر آگاهی عمومی در بین افراد جامعه بسیار کم بوده و حتی بسیاری از افراد به 70 درصد حقوق خود نیز آگاهی ندارند.

وی همچنین بر لزوم توسعه ورزش بانوان تأکید کرد: برای تحقق این امر نیاز است که اصرار به روش های ناموفق نداشته باشیم بلکه باید روش های گذشته بررسی و اسیب شناسی شوند یا روش های جدید بکارگیری شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین نیاز است در ارتباط با ورزش و سلامت آموزش های تخصصی ارائه شود تا از این طریق بین بانوان انگیزه ایجاد شود.