قاین- فرماندار قاین با بیان اینکه اولویت توزیع اعتبارات اتمام پروژه های نیمه تمام است، گفت: 250 پروژه عمرانی شهرستان در سال جاری اعتبار دریافت می کند.

به گزارش مرور نیوز، بهمن کهن ترابی ظهر سه شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان قاین اظهار داشت: در سال جاری در مجموع بالغ بر 47 میلیارد و 114 میلیون تومان اعتبار به شهرستان بیرجند اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان ۱۲.۲ درصد اعتبارات شهرستان را شامل می شود، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته دومین شهرستان استان از نظر بیشترین میزان جذب بودجه و اعتبارات هستیم.

به گفته فرماندار قاین میزان اعتبارات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش یافته است.

کهن ترابی به اجرای فرایندهایی برای توزیع اعتبارات بین دستگاه های اجرایی در سال جاری، عنوان داشت: در این راستا با توجه به دریافت گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی بر مبنای توزیع اعتباراتی سال گذشته ارزیابی هایی بین دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

 

اولویت توزیع اعتبارات اتمام پروژه های نیمه تمام است

وی اضافه کرد: همچنین توزیع اعتبارات براساس اولویت ها و نیازسنجی هایی که بر مبنای تحقیقات و واقعیت های شهرستان و توان و جذب هزینه کرد دقیق سازمان ها انجام شده است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان قاینات، اتمام پروژه های نیمه تمام را اولویت توزیع اعتبارات امسال عنوان کرد و گفت: در توزیع اعتبارات نهایت دقت، حساسیت و نیاز سنجی واقعی صورت گرفته تا نگاه عدالت محورانه ای که دولت تدبیر و امید در بحث کاهش فاصله نقاط کمتر توسعه یافته با نقاط برخوردار دارد؛ محقق شود.

کهن ترابی به فصل های توزیع اعتبارات در شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات شهرستان قاینات در 26 فصل، 70 عنوان برنامه و 250 پروژه بین 37 دستگاه اجرایی شهرستان توزیع شده است.

وی، آموزش و پرورش عمومی اداره امور عمومی، اداره امور قضائی، صنایع دستی، صنعت و معدن، فرهنگ و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، حفاظت از گونه های زیستی آب و فاضلاب، امداد و نجات، آموزش های فنی و حرفه ای، انرژی، بازرگانی، بهداشت، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، حمایتی، ورزش و تفریحات حمل و نقل، خدمات مالی و مالیاتی، دفاع، دین و مذهب، رسانه، منابع آب، میراث فرهنگی، گردشگری، درمانی و توانبخشی را از جمله عناوین سرفصل های بودجه امسال برشمرد.

 

شهرستان قاینات نیاز به هم پوشانی و هم افزایی همه مسئولین دارد

فرماندار قاین با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی شهرستان قاینات نیاز به هم پوشانی و هم افزایی همه مسئولین دارد، بیان داشت: باید همه مسئولین با کنار گذاشتن منیت ها در راستای توسعه و عمران شهرستان گام بردارند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی شهرستان که در بحث توزیع اعتبارات بین دستگاه های اجرایی شهرستان نهایت دقت و حساسیت لازم را داشته اند که این امر جای تشکر و قدردانی دارد.

فرهاد فلاحی با اشاره به افزایش اعتبارات در بودجه سال، 96 بیان داشت: یکی از کار های مهمی که امسال در مجلس شورای اسلامی در بحث افزایش اعتبارات در سال جاری انجام داده، توجه به استان های کمتربرخوردار بوده است.