مدیر گروه بهداشت محیط استان کرمانشاه، از پلمب 39 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی و کشف و ضبط و معدوم سازی بیش از 3 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، امیر کرمی امروز چهارشنبه در نشست خبری عملکردمعاونت بهداشتی در ماه مبارک رمضان که در محل اداره معاونت بهداشت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه نظارت و کنترل سلامت مواد غذایی و آب آشامیدنی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بر عهده واحد بهداشت محیط استان است.

وی افزود: بر این اساس 200 نفر بازرس بهداشت محیط داریم که در ایام خاص به خصوص ماه رمضان کار خود را به صورت گسترده تری انجام خواهند داد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این ایام بازدیدهای سرزده از مراکز بین راهی، پارک ها، استخرها و ... دوچندان می شود.

وی در ادامه گفت: 27 هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی داریم که در هر کدام از آنها مواد غذایی به مردم و مسافران عرضه می شود و وظیفه کنترل سلامت این مراکز نیز بر عهده واحد بهداشت محیط است.

انجام 12 هزار بازدید طی ماه مبارک رمضان

کرمی به بازرسی های مراکز توزیع مواد غذایی اشاره کرد و افزود: از اول ماه رمضان تا کنون بالغ بر 12 هزار بازدید از کلیه مراکز توزیع مواد غذایی با اولویت قنادی ها و فروشگاههای عرضه شیرینی و زولبیا و بامیه داشتیم.

وی از 100 مورد اخطار در طی بازدیدها خبر داد و افزود: 39 واحد متخلف در این بازدیدها شناسایی و به مراجع قضایی تحویل و کارگاههای آنها که عمدتا قنادی بودند پلمب شد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اذعان داشت: همچنین طی این مدت بیش از 3 هزار و 14 کیلوگرم مواد فاسد شدنی و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد و از چرخه مصرف جامعه خارج شده است.

۵۶ مورد برخورد با دستفروشان و پلمب یک واحد غیرمجاز زولبیا و بامیه

وی از 56 مورد برخورد با دست فروشان مواد غذایی پرخطر خبر داد و بیان داشت: طبق گزارشات مردمی از طریق سامانه 190 یک واحد غیر مجاز تولید و توزیع زولبیا و بامیه در سطح شهر کرمانشاه پلمب شد.

کرمی همچنین بیان داشت: 117 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی با اولویت زولبیا بامیه داشتیم و آنها را به آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی ارائه دادیم.

۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از شبکه‌های آب آشامیدنی

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه 672 مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه های آب آشامیدنی در سطح شهر و روستا به عمل آمده است.

وی در ادامه به مواردی از وجود پنبه در حلیم در شبکه های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: طی جلسه اضطراری که در این خصوص تشکیل شد و نمونه هایی که به آزمایشگاه ارائه شد و بحث اعتقادات مردم، این اطمینان را به مردم می دهیم که چنین موردی مشاهده نشده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همچنین از 5 برنامه رادیو تلویزیونی و 22 جلسه برای صنف قنادان و حلیم پزها خبر داد و یادآور شد: در راستای اجرای ماموریت ها در ماه رمضان توانستیم اقدام شایسته ای را انجام دهیم و آن کیفیت سنجی مواد غذایی بر اساس فاکتورهای موجود است.