وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری و محرومیت ها به عنوان شاخص های اصلی در جهت گیری های اشتغالزایی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: راه اندازی کارخانه تولید تایر زابل، چهره اشتغال را در استان سیستان و بلوچستان دگرگون خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، «علی ربیعی» امروز (چهارشنبه) در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه لاستیک زابل در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این پروژه از نظر دولت چند وجهی بوده و صرف ساخت یک کارخانه لاستیک سازی دنبال نشده است.
ربیعی، هداف دولت از اجرای این پروژه را عادلانه کردن سهم مناطق از رشد اقتصادی، ارتقای رشد منطقه ای و ارتقای سهم استان سیستان و بلوچستان در درآمد ناخالص داخلی عنوان کرد.
وی یادآور شد: بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و تا 2 برابر این تعداد به صورت غیرمستقیم در فاز نخست این پروژه مشغول به کار می شوند؛ حدود 800 نفر نیز در مرحله ساخت ساختمان پروژه فعالیت خواهند کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری و محرومیت به عنوان دو شاخص اصلی در جهت گیری های برنامه های اشتغال کشور، از مطرح شدن یک میلیارد و 500 میلیون دلار در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات عید سعید فطر برای اشتغالزایی خبر داد.
وی ادامه داد: بانک ها نیز موظف شده اند به همین میزان در این طرح سهم بیاورند.
ربیعی با بیان اینکه اولویت در این طرح با استان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان است، افزود: ظرفیت های ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بویژه روستاهای استان شناسایی شده و توسعه اشتغال در بخش های ICT، آبزیان، صنایع بسته بندی و استفاده از ظرفیت گردشگری در سیستان و بلوچستان در دستور کار خواهد بود.