عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اسرائیل به ببر کاغذی تبدیل شده وآنچه سایه تهدید را از کشور برطرف می کند شک وتردید نیست بلکه توان موشکی است.

به گزارش مرور نیوز، سعید جلیلی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد:بیش از 70 سال است جهان درگیر مناسبات ظالمانه ای است که چند قدرت بزرگ برای جهان تعریف کرده اند و انحصارهایی را برای خود ایجاد کردند.

وی افزود: به صراحت اعلام کردند چند قدرت می توانند امتیازاتی داشته باشند که دیگران نباید داشته باشند و معتقد هستند باید آنها در خصوص اتفاقات جهان نظر بدهند و اقدامات مخالف نظر آنها «وتو» می شود.

جلیلی بیان کرد:در معاهده هسته ای به صراحت اعلام شده چند قدرت بزرگ می توانند سلاح هسته ای داشته باشند و دیگران نمی توانند و وقتی سوال می کنید چرا می گویند زور ما بیشتر است.

وی گفت:مدعیان آزادی و بازار آزاد به صراحت اعلام می کنند اگر تراکنش بانکی در هر نقطه دنیا انجام شود باید ما نظر دهیم و بگوییم کشورها باید با هم چه مراودات اقتصادی داشته باشند که اعمال تحریم ها در همین راستا است.

جلیلی بیان کرد: رئیس جمهور قبلی آمریکا که برخی او را باهوش خطاب می کردند در سند امنیت ملی این کشور که در سال های آخر ریاست جمهوری خود ارائه کرد گفت ما باید رهبری جهان را در 100 سال آینده برای آمریکا حفظ کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در این شرایط حدود 60 سال پیش رژیمی نامشروع متولد می شود که حاصل انحصارات جهانی توسط برخی کشورها است و بر همین مبنا به روند تجاوز و اشغال مشروعیت می بخشد.

وی افزود: وقتی نقشه فلسطین را می بینیم متوجه می شویم هر چند وقت یکبار رژیم صهیونیستی بخش دیگری از فلسطین را اشغال می کند زیرا آن را حق خود می داند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کسانی که امروز مدافع حقوق بشر هستند به صراحت از کشورهایی حمایت می کنند که بیشترین جنایات را علیه بشریت داشته اند و از یک طرف به مردم جهان ظلم می کنند و از سوی دم از دموکراسی می زنند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط است که لزوم شکل گیری جمهوری اسلامی خود را نشان می دهد و در حالی که همه دنیا دست به دست هم دادند تا از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت های این کشور جلوگیری کنند، به یاری خداوند نه تنها ایران بلکه جنوب لبنان نیز از دست استکبار جهانی رهایی یافت.

جلیلی تاکید کرد: آنها خوب می دانند که انقلاب اسلامی ایران از جنس شوروی نیست ،بلکه از یک شجره طیبه است که قدرت آن باعث شده تا چند گروه مقاومت در برابر رژیم سرتاپا مسلح صهیونیستی بیاستند وبه پیروزی برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اسرائیل امروز ببر کاغذی است و دیگر کار از جنگ 33 روزه گذشته و حزب الله لبنان در یک روز پاسخ اسرائیل را می دهد و آنها نیز عقب نشینی می کنند.

وی گفت: 30 سال پیش در این روزها به سردشت کردستان حمله شیمیایی شد و صدای کسی بلند نشد،اما وقتی در آمریکا اتفاقی می افتد باید چند کشور بسیج شوند تا به قول خودشان با تروریست مقابله کنند.

جلیلی بیان کرد: آنها امروز به صراحت می گویند قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه مثال زدنی است که همه این دست آوردها به برکت خون شهدا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز روز قدس یک موضوع نمادین نیست و در حقیقت نشان دهنده پیروزی حق علیه باطل است که درسال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عینه همه جهانیان آن را مشاهده کرده اند.

جلیلی خاطرنشان کرد: این موفقیت ها تنها متعلق به ایران نیست و همه کشورهای منطقه از برکات انقلاب اسلامی ایران بهره مند شده اند که آزادی جنوب لبنان و مقاومت فلسطین نمونه هایی از آن هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این شرایط دشمن می خواهد مسلمانان جهان را از مبارزه منصرف کنند و که ایجاد اسلام تکفیری و اسلام لیبرالی از آن جمله است و هدف آنها این است که هزینه های مبارزه را زیاد نشان داده و مدام سخن از مذاکره بزنند.

وی تصریح کرد: دشمن خوب می داند آنچه که امروز در «دیرالزور» رخ داد تنها گوشه کوچکی از توان جمهوری اسلامی ایران است و ملت ما نمی پذیرد آنهایی که هدفشان ایجاد تردید و شک در مدافعان امنیت ملی است با موشک مخالفت کنند.سایه تهدید را شک و تردید برطرف نمی کند بلکه توان موشکی است که دشمن را عقب می راند.

جلیلی تاکید کرد: روزی که 4 استان این کشور اشغال شده بود،سایه جنگ را مردم از میان بردند نه سازمان ملل و مردم ما نمی پذیرند ما در راکتور هسته ای خود سیمان بریزیم و همزمان ما را تحریم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ملت ما نمی پذیرد کسانی بخواهند با شعار صلح و امنیت قدرت دفاعی کشور را تضعیف کنند.

وی بیان کرد: دشمن که در این سال ها به اهداف خود نرسیده به دنبال انحراف در مسیر انقلاب است و دست به دامن تروریست های دست پرورده اسرائیل شده که بیایند و در کشور ایجاد ناامنی کنند.