امام جمعه اهل سنت ایرانشهر از حضور پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همگام با ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

به گزارش مرور نیوز، مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های این هفته نمازجمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: یکی از صفات مومنان حمایت از مظلوم و دفاع از حق و عدالت است.
وی با اشاره به دشمنی قوم یهود با امت اسلام افزود: وظیفه دینی و شرعی هر مسلمان است که از همنوع خود دفاع کند.
امام جمعه مسجد الزهرا(س) اهل سنت ایرانشهر روز قدس را نماد وحدت و همبستگی امت اسلام در مقابل ظلم و آوارگی ذکر کرد و گفت: شعار قرآن مجید این است که مومنان با یکدیگر وحدت داشته باشند و در مقابل منافق صفت ها قیام کنند.
وی افزود: بعضی ها متاسفانه به دنبال ریشه کن کردن اسلام هستند و با حرکت های زشت و بدور از اخلاق و شرع تلاش دارند مسلمانان را بدنام و اسلام هراسی را در جهان ترویج کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: پیام حضور باشکوه مردم ایرانشهر در گرمای 50 درجه ای هوا در راهپیمایی روز جهانی قدس به جهانیان این بود که ملت ایران تمام سختی ها را تحمل و تا آزادی قدس شریف از آرمان های فلسطینیان حمایت می کند.
مولوی کریم زایی گفت: اگر امت اسلامی متحد باشند دشمن به خود اجازه نمی دهد سرزمین مسلمانان را تصرف کند.
وی با تاکید بر احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر در جامعه این سنت حسنه اجرا شود جلوی خیلی از منکرات و فحشا گرفته خواهد شد و دیگر شاهد گرانفروشی، سرقت، قتل، آدم ربایی و بی عدالتی نخواهیم بود.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی