همزمان با سراسر کشور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان بوشهر با حضور پرشور در راهپیمایی در روز جهانی قدس همصدا فریاد 'مرگ برآمریکا' و 'مرگ براسرائیل' را در دیار رئیسعلی دلواری طنین انداز کردند.

به گزارش مرور نیوز، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور قشرهای مختلف مردم روزه دار و مومن بوشهر از محل پل پوردرویش درخیابان امام خمینی (ره) تا مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.
مردم روزه دار بوشهر در این راهپیمایی ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، یمن، عراق، سوریه و لبنان از جنایت‌ها و اعمال ددمنشانه رژیم صهیونیستی، آل سعود و گروههای تروریستی ابراز انزجار کردند.
وارثان شهید رئیسعلی دلواری در جای جای استان دارالحماسه بوشهر مهد مقاومت و سرافرازی در کرانه خلیج فارس از دیلم و گناوه و بوشهر تا دشتی و دشتستان و تنگستان از دیر و کنگان تا عسلویه و جم در حمایت از آرمان قدس شریف و به یاد فریادهای به خون نشسته در مسجدالاقصی یکپارچه فریاد مرگ بر اسراییل را سردادند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در استان بوشهر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان عرصه همدلی دریادلان بوشهری با هر گرایش و سلیقه و حرفه ای بود .
مردم استان در گرمای بالای 40 درجه در گرمای آفتاب جنوب به صحنه دفاع از مردم فلسطین و دیگر آزادی خواهان آمدند تا به رژیم صهیونیستی و دیگر ایادی استکبار اعلام کنند مظلومان جهان را تنها نخواهند گذاشت .
بوشهری ها در راهپیمایی روز جهانی قدس شعارهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خونی که در رگ ماست ، هدیه به رهبر ماست»، «مرگ بر تکفیری»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «این سخن رهبر انقلاب است، دشمنی با آمریکا افتخار است»، «رژیم آدم کش آل سعود، داغ دل ملت ما را فزود»، «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آل سعود» را سردادند.
'حمله با صلابت موشکی ، بود فقط یک سیلی کوچکی'، ' وای به حال داعش ، اسرائیل و سعودی ، گر بکند یک غلط دیگری ' فریاد رهبر ما مرگ بر امریکا ، این منطق قرآن است، مرگ بر امریکا و فریاد روح الله است مرگ بر امریکا از دیگر شعار های راهپیمان بوشهری در روز جهانی قدس است.
در این راهپیمایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر ، استاندار ، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان حضور داستند .
براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از خطبه های نماز جمعه بوشهر سخنرانی خواهد کرد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان ' روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.