اهواز - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راه آزادی قدس از مسیر پیروزی بر علیه داعش و غرش موشک های سپاه پاسداران اسلامی می گذرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله عباس کعبی در سخنرانی مراسم روز قدس اهواز اظهار کرد: هر حرکتی که باعث عصبانیت دشمن شود، یک موفقیت و عمل صالح است و درود بر امام راحل که با انتخاب روز قدس به عنوان روز بین المللی انقلاب اسلامی هم برای آزادسازی قدس و جهت دهی به آزادی فلسطین عمل کرد و هم برای ظهور امام عصر (عج) بسترسازی کردند.

وی افزود: اگر ما تحولات اشغال فلسطین را از سال 1327 به این سمت پیگیری کنیم؛ همواره مبارزه و سازش دو روی سکه بعد از اشغال فلسطین بود. البته زمینه سازی برای اشغال فلسطین از سال 1917 با اعلامیه بالفور با طراحی انگلیس خبیث و آژانس بین المللی یهود با حمایت آمریکا محقق شده و بعد از 30 سال نتیجه گرفت. آمریکا و قدرت های مدعی در کنار انگلیس خبیث با پشتیبانی از جنایت های یهودی ها بستر راه برای اشغال فلسطین و آواره کردن این ملت مظلوم هموار کردند.

آیت الله کعبی بیان کرد: کشورهای عربی اندکی که همسایه های آنها بودند یعنی مصر، سوریه و لبنان هم نمی توانستند کاری کنند چون خودشان گرفتار استبداد و استکبار بودند. با فریب فرانسه و اعلام اینکه فلسطین منطقه بین المللی است؛ بسترهای لازم را بعد از قیمومیت برای شکل گیری دولت مجعول اسرائیل فراهم کردند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه کسانی که دست از مقاومت برداشتند و راه حل آزادی فلسطین را در همراهی با آمریکا، انگلیس و غرب جستجو می کردند خائن به امت اسلامی و آرمان فلسطین هستند و باید درس عبرت بگیریم که این خیانت در جای جای سررزمین اسلامی تکرار نشود.

آیت الله کعبی عنوان کرد: حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر، کنفرانس فاز مغرب، ملک حسین اردنی و اغلب کشورهای عربی به آرمان های فلسطینی خیانت کردند. سازش کاران فلسطینی که در این کشور هستند یعنی سازمان فتح که در زمان اشغال جنوب لبنان و حمله همه جانبه اسرائیل به لبنان آمریکا به اسرائیل اعلام کرد این سازمان باید بماند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره اعلام کرده اند با هر کسی که برای آزادی قدس حرکت کند، از لحاظ نظامی، دیپلماسی و یا مالی حمایت می کنیم و ملت ایران اگر چه کشورهای مرتجع عربی به آرمان فلسطین خیانت کردند اما در مقابل، آمریکا و انگلیس خبیث و دولت های حامی رژیم صهیونیستی برای محو اسرائیل جنایتکار از صحفه روزگار در صحنه حاضر هستند.

آیت الله کعبی گفت: خائنان دیگر به آرمان فلسطین، روشنفکرنمایان غرب و جهان اسلام هستند و این غرب زده ها همواره به ملت ها، استقلال و آزادی ملت ها خیانت کردند و در تعارف بین منافع ملی و هویت ملی، همواره منافع ملی را با دلبستگی به غرب جستجو و به هویت ملی و برخواسته از اسلام خود پشت می کنند. خائنان به آرمان فلسطین در دوران ما روشنفکران غرب زده ای هستند که آمریکا می خواهد شبکه لیبرال را از دل آنها راه بیندازد و دشمن در جمهوری اسلامی نیز از طریق نفوذ و جا دادن به این شبکه دارند با ملت و آرمان های آنان و هویت انقلابی ملت مقابله می کنند.

وی با اشاره به شرایط منطقه ای این روزهای خاورمیانه افزود: با حضور داعش، امنیت اسرائیل تأمین شد. داعشی ها در تل آویو معالجه می شوند و این مسئله قابل توجهی هست ولی مدافعان حرم به دنبال برداشتن موانع آزادی فلسطین هستند. به دنبال تهیه کریدور امنیتی در مدیترانه و حضور در آسیا بودند ولی با حرکت و فعالیت مدافعان حرم این کریدور آمریکایی صهیونیستی به کریدور و جاده هموار آزادی قدس تبدیل شده که ما باید بگویم راه قدس از مسیر پیروزی بر علیه داعش و غرش موشک های سپاه پاسداران اسلامی می گذرد.

نماینده مرم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این حرکت عظیم سپاه که با موشک باران داعش در دیرالزور به نقطه اوج خود رسید و مجاهدت های مدافعان حرم، نقطه عطفی برای حرکت به سمت آزادی قدس است. حرکت اخیر سپاه، پیام های منطقه ای و بین المللی زیادی از جمله امنیت فرامرزی، آزادی قدس و امنیت ملی و بین المللی برای ایران و سایر کشورها دارد.

آیت الله کعبی اظهار کرد: انشاالله در 25 سال آینده به تعبیر مقام معظم رهبری، رژیمی به اسم اسرائیل وجود نخواهد داشت. آنها برای جلوگیری از زوال در حال تدوین برنامه هستند که از آن جمله می توان تلاش برای استحاله انقلاب، تضعیف رهبری و دامن زدن به دو قطبی حاکمی ملی، تضعیف ایمان، تقویت داعش، بسترسازی جنگ های نیابتی، مقاومت هراسی در منطقه، اخلاق و روحیه برخورد با آمریکا و شیطان بزرگ، تضعیف شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل هستند.

وی با بیان اینکه ایران اصلا دوست دار جنگ نیست، عنوان کرد: ولی در صورت تحمیل جنگ، سیلی محکمی به تمامی مخالفان اسلام و تکفیری ها می زنیم و قطعا به جز امنیت مکه و مدینه، جایی را از آنها و کاخ های پوشالی آل سعود امن نمی گذاریم. تشدید تفرقه مذهبی و قومیتی و تبدیل آن به شکاف عمیق و چالش امنیتی که تهدید کننده استقلال کشورهای اسلامی است، جزو برنامه های آنان است. البته ما در مقابل، راهبردهایی را برای نابودی رژیم صهیونیستی داریم که از آن جمله می توان به اجرایی کردم راهبردهای مقام معظم رهبری و تقویت گفتمان اسلامی با تأکید بر آزادی قدس اشاره کرد.