مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: تخریب فضای سبز شهری به بهانه تغییر کاربری، اقدامی نادرست و مضر است.

به گزارش مرور نیوز، روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان روز شنبه به نقل از ' حجت الله غلامی ' افزود: برخی از تغییر کاربری ها به نوعی غارت فضای سبز است و نباید همیشه ساده ترین راه حل را برای حل مشکلات در نظر گرفت و فضای سبز مناطق مختلف شهری رااز بین برد.
وی درباره درخواست تغییر کاربری دو قطعه زمین فضای سبز به مساحت حدود پنج هزار و 800 متر مربع واقع در محدوده بیمارستان هزار تخت خوابی شهرک سلامت اصفهان به کاربری پزشکی درمانی گفت: بهتر است از فضاهای مسکونی کپرسازی شده اطراف این شهرک برای توسعه بیمارستان استفاده شود.
نخستین شهرک سلامت ایران ازسوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و با همکاری مشاوران خارجی در اصفهان درحال احداث است.
عملیات اجرایی شهرک سلامت اصفهان از سوی بخش خصوصی از سال 1390 در جوار بزرگراه آقابابایی در شرق اصفهان آغاز شد.
این مجموعه با مساحت 45 هزار مترمربع شامل 33 کلینیک، 25 پاراکلینیک، یک بیمارستان یک هزار تختخوابی و یک هتل 120 تختخوابی است.
هزینه مرحله نخست این شهرک حدود چهار هزار میلیارد ریال برآورد می شود.
فضای سبز یکی ازمهمترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تاثیر گذار است.
امروز احداث فضاهای سبز در سطح شهرها در جایگاه بالایی قرار دارد و نگهداری از پارک ها و فضاهای سبز احداث شده نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است.
سرانه فضای سبز شهر اصفهان برای جمعیت 2 میلیون و 100 هزار نفری شهر اصفهان 25.2 متر مربع، مساحت فضای سبز شهر اصفهان بیش از پنج هزار و 300هکتار است که سه هزار و 600 هکتار آن در اختیار شهرداری قرار دارد.
توسعه فضای سبز سطحی اصفهان تا پایان دی ماه پارسال 40 هکتار ، توسعه فضای سبز تفرجگاهی هفت هکتار و توسعه حجمی اصفهان 30هکتار بوده است.
مساحت فضای سبز تحت پوشش آبیاری تحت فشار یکهزار و 900 هکتار است که هزار و 300 هکتار آن در اراضی حاشیه ای و 600 هکتار آن در اراضی شهری قرار دارد.
از مجموع مساحت فضای سبز قابل آبیاری، 80 درصد به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز است.