دادستان بوشهر گفت: یکهزار و 604هکتار از زمین های دولتی در سال گذشته در این استان از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش مرور نیوز، علی حسن پور روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت 128بنای غیرمجاز که در زمین های دولتی احداث شده بود، قلع و قمع شد.
وی اضافه کرد: بتازگی نیز از تصرف 100 هکتار از زمین های دولتی در شهرستان دیلم که افراد سودجو در صدد پرونده سازی به نفع خود بودند توسط دستگاه قضایی جلوگیری شد.
حسن پور یادآورشد: افزون براین 32مورد گزارش از اول سال تاکنون به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال ارائه شد که براساس بررسی ها اجازه تصرف زمین های دولتی به سودجویان داده نشد.
وی در باره قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی زمین ها و ساختمان های فاقد سند رسمی و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن گفت: هدف این قانون حمایت از مردم و روان سازی در تثبت مالکیت و سنددار کردن املاک آنها خارج از تشریفات عادی است که با کمال تاسف برخی از افراد با دور زدن قانون در تلاش برای تملک زمین ها و املاک دولت هستند.
وی یادآور شد: براساس این قانون هیاتهای تشکیل شده باید با دقت استعلام ها را بگیرند ودستگاههای اجرایی نیزدر این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
حسن پور تاکید کرد: دستگاه قضایی آمادگی برخورد با هرگونه سوء استفاده در تصرف زمین های دولتی را دارد و با متخلفان برخورد می کند.
وی افزود: مردم از خرید زمین های فاقد سند ملکی خودداری کنند.
دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلفهای انتخاباتی در استان گفت: درزمان حاضر گزارش درمورد تخلف های انتخاباتی علیه 25 نفر شامل 10 مدیر دستگاه اجرایی و 15 نفر افراد حقیقی رسیده و در حال جمع آوری و بررسی مستندات هستیم.
حسن پور در باره پرونده مضاربه صوری در استان بوشهر گفت: این پرونده در مرحله دادسرا در حال جمع شدن و صدور قرار نهایی است.
وی یادآور شد: این پرونده غیراز متهم اصلی متهمان دیگری نیز دارد که پرونده برای آنها تشکیل شده است.
حسن پور در مورد موسسه آرمان گفت: با توجه به اینکه مشکل این موسسه کشوری است باید در سطح ملی حل شود.