معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی آینده 40 درصد دانش‌آموزان توسط طرح آسیب‌های اجتماعی تحت مراقبت قرار گیرند.

به گزارش مرور نیوز، «عبدالرضا رئیسی» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بدون شک جامعه‌ای موفق است که در آن دانش‌آموزان برای رسیدن به پله‌های ترقی از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند، اظهار کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی یک تهدید برای سلامت یک جامعه موفق است.

وی با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: خوشبختانه در راستای مبارزه با مواد مخدر یک تفام نامه در وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد و در استان اصفهان نیز این تفاهم نامه به مناطق 41 گانه ابلاغ شده است.

معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی در استان جهت رصد این آسیب‌ها هشت طرح ملی و چهار طرح استانی برگزار کرده است، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در این اداره بر روی آن تاکید بسیاری شده است تامین سلامت دانش آموزان، والدین و کارکنان آموزش و پرورش است.

رییسی با بیان اینکه در طرح آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان به سه دسته سالم، در معرض خطر و پر خطر تقسیم می شود،‌ اضافه کرد: امسال تنها 10 درصد از دانش‌آموزان در طرح‌ها شرکت داده شدند، اما تلاش می‌شود در سال تحصیلی آینده 40 درصد دانش آموزان توسط طرح آسیب‌های اجتماعی تحت مراقبت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از جمله علل تمایل دانش آموزان به روی آوردن مواد مخدر به ویژه سیگار؛ والدین سیگاری و طلاق والدین است، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد مقرر شده است که 80 دانش آموز معتاد جهت درمان به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شوند.

معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته برای 31 هزار دانش آموز دختر پایه هفتم و 32 هزار و 374 دانش آموز پسر کلاس‌های آموزش مدیریت عواطف و هیجانات برگزار شده است.