به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، 520 مدرسه استان در طرح هجرت 3 بهسازی و زیباسازی می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، سلیمان محبی در اولین نشست طرح هجرت 3 که با حضور مسئولین سپاه نبی اکرم(ص) و آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال شاهد حضور چهار هزار نفر روز از دانش آموزان این استان در طرح هجرت 3 باشیم، افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته این دانش آموزان 520 مدرسه استان را بهسازی و زیبا سازی خواهند کرد.

محبی اولویت اجرای برنامه‌های طرح هجرت 3 را در مناطق محروم استان عنوان کرد و افزود: انجام کارهای جزیی همچون رنگ‌آمیزی، شعار نویسی، تعمیرات جزیی و رنگ‌آمیزی میز و صندلی و... توسط دانش آموزان در قالب این طرح انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه یادآور شد: از دانش آموزان هر شهری برای شرکت در طرح هجرت 3 در همان شهر استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال 304 میلیون تومان برای اجرای طرح هجرت 3 از سوی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: طرح هجرت 3 از یازدهم تیر آغاز شده و بنا به ضرورت بین یک ماه تا 45 روز به طول خواهد انجامید.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش ‌آموزان با محیط کار عنوان و اضافه کرد: تجربه اجرای این طرح در سالهای گذشته حاکی از این این است که با شرکت دانش‌آموزان در این طرح تعداد زیادی از آنها توانسته‌اند وارد کار حرفه‌ای در زمینه‌های مهارتی شوند.

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، آشنایی آن ها با حرفه‌های مختلف و سمت و سو دادن آنها به سوی علایقشان از اهداف اجرای این طرح بود که محبی از آنها یاد کرد.

به گفته این مسئول تابستان سال گذشته چهار هزار نفر روز دانش‌آموز کار بهسازی و زیباسازی 515 مدرسه استان را بر عهده داشتند.