مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: در سه سال گذشته 42 فقره ضمانت نامه به ارزش 140 میلیارد ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، حمیدرضا خانپور در پی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور که به نام یک واحد صنعتی به ارزش 14 میلیارد ریال مستقر در شهرک صنعتی کاسپین صادر شده و به یک هزار ضمانت‌نامه رسیده است، اظهار داشت: این صندوق در سال 1389 کار خود را در شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین آغاز کرد و با توجه به اینکه صدور ضمانت‌نامه به صنایع کوچک در فرآیند صندوق ضمانت به صنایع کوچک با رویکرد حمایتی بوده، آسان‌تر از سیستم بانکی است.

وی هدف از تأسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را حمایت از واحدهای تولیدی خُرد و کوچک دانست و افزود: فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته که از سوی شبکه‌های بانکی ارائه نمی‌شود، توسط صندوق تأمین شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین سقف مبلغی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با افزایش وثایق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، محصولات و خدمات متنوع جدید ضمانتی صندوق با لحاظ شدن ضمانت‌نامه‌های صادره به مفاد آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی مصوب شد.

خانپور ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در راستای حمایت از جذب سرمایه‌گذاران و رونق گرفتن تولید و ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه صندوق باید افزایش یابد.