سخنگوی شورای شهر همدان با بیان اینکه در صورت ابطال انتخابات واکنش خاصی نداریم و تابع قانون هستیم، گفت:منتخبان دوره پنجم شورای شهر همدان بلاتکلیف هستند و از رسانه‌ها انتظار داریم عدم تایید صحت انتخابات شورای شهر همدان را پیگیری کنند.

به گزارش مرور نیوز، کامران گردان ظهر امروز در نشست خبری شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: خواستار مطالبه‌گری خبرنگاران برای دریافت دلیل عدم تایید صحت انتخابات شورای شهر در دوره‌ پنجم هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر تنها با رای مردم انتخاب می‌شوند، افزود: نقش و حضور مردم در انتخاب اعضای شورای شهر پررنگ‌تر از بقیه سازمان‌هاست و شورای پنجم ترکیبی از افراد متخصص و متدین می‌باشد که می‌توانند به خوبی مسائل شهری را مورد رصد خود قرار دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان افزود: طبق قانون بعد از زمان اعلام نتایج انتخابات شورا‌ها با گذشت 15 روز بعلاوه 2 روز که جمعا 17 روز می‌شود، هیئت نظارت باید صحت و یا عدم صحت انتخابات را اعلام کند که تاکنون نتیجه‌ای به دست ما نرسیده است.

گردان ادامه داد: منتخبین دوره‌ پنجم در یک روند قانونی انتخاب شده‌اند و تا روز 29 خرداد حق اعتراض را نداشته‌اند اما امروز با گذشت چند روز از این تاریخ قانونی، شکواییه‌ای تنظیم و در اختیار فرمانداری گذاشته شده است که این نامه امضای هر 11 نفر منتخب دوره پنجم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تا امروز نتوانستیم جلسه‌ای منظم و منسجم را برای دوره پنجم تشکیل دهیم، گفت: اقدام خاصی برای دوره‌ پنجم انجام نشده است و بعد از دریافت تاییدیه به انتخاب رئیس شورا و شهردار برای شهر همدان می‌پردازیم.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بخشی از معتمدین و متخصصین در سطح شهر، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌اند که در این میان 11 نفر منتخب اعلام شده‌اند، که بخش عمده‌ای از این جمع، افراد لیست امید و سایر افراد منتخب، از نهاد خدمت بوده‌اند.

ابراهیم مولوی با تاکید بر‌ اینکه: بعد از گذشت یک ماه و چند روز از زمان اعلام نتایج انتخابات شورا‌ها هنوز افرادی هستند که اجازه نمی‌دهند مردم سالاری دینی به حقیقت بپیوندند، تصریح کرد: افراد معترض ازبین 11 نفر منتخب نیستند، بلکه از جمع سایر263 نفری هستند که اسامی آنها در رده های پایین تری قرار داشته‌ است.

وی عنوان کرد: کمیته نظارت شهرستان همدان تاییدیه خود را در جهت صحت اجرای انتخابات اعلام کرده‌ است ولی کمیته نظارت استان از امضای این تاییدیه خودداری می‌کند که این مسئله پیامدهای منفی به‌دنبال دارد.

مولوی تصریح کرد: در جلسه‌ی تشکیل شده‌ روز گذشته در استانداری با حضور آقایان: پورمختار، آزادیخواه، بهرام نیا و کاظمی، تاییدیه صحت انتخابات به امضای آقای پورمختار رسیده است ولی بقیه افراد حاظر در جلسه خواستار باز‌شماری مجدد صندوق‌های رای بوده‌اند که بنا‌بر بحث‌های قانونی با مخالفت استاندار همدان روبرو شده و جلسه نیمه تمام باقی مانده است.