امام جمعه ابرکوه گفت: فاجعه هفتم تیربا شهادت 72تن از یاران امام خمینی به قافله سالاری شهید آیت الله بهشتی (ره) تضمین بخش استمرار انقلاب اسلامی شد.

به گزارش مرور نیوز  حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در دیدار با رئیس و جمعی از قضات دادگستری ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و دیگر شهدای این حادثه اظهار کرد: شهید بهشتی پاسدار واقعی اسلام ، معمار راستین قوه قضاییه و استوانه ای نیرومند در انقلاب اسلامی بود.
وی بابیان اینکه نقش قوه قضاییه در امنیت جامعه غیر قابل انکار است افزود: مردم بخش عمده ای از آرامش خود را در قاطعیت دستگاه قضایی می دانند.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با بیان اینکه مردم از دستگاه قضا انتظار دارند با خاطیان بویژه سارقین بدون ملاحظه برخورد جدی شود خاطرنشان کرد: باقدرت بیشتر با سارقان سابقه دار برخورد شود.
رییس دادگستری ابرکوه در این دیدار با گرامیداشت یادخاطره شهیدآیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: پرونده های ورودی طلاق کاهش یافته است و علت کاهش آن ارجاع پروندها به مرکز مشاوره بهزیستی است.
احمد مورکیان بابیان اینکه 70 درصد پرونده های صلحی در شورای حل اختلاف به صلح و ساز منجر شده است اظهار کرد : شورای حل اختلاف در این شرستان دارای سه شعبه حکمی و7شعبه صلحی است.
وی بابیان اینکه کاهش ورودی پرونده ها داشته ایم افزود: از حدود 9هزار پرونده ورودی درسال ، 9هزار و 500پرونده خروجی داشتیم ومختومه شده است .
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.