رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از مشارکت 34 درصد از خانوارهای استان در سرشماری اینترنتی تا پایان وقت مقرر شده توسط مرکز آمار ایران خبر داد.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، ناصر حضرتی به تشریح وضعیت نهایی مرحله اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: تا پایان مهلت تعیین شده از سوی مرکز آمار ایران، 350 هزار و 982 خانوار در استان نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه سرشماری اینترنتی اقدام کردند که یک میلیون و 229 هزار و 397 نفر از جمعیت استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات و آمار 37.30 درصد از جمعیت استان نسبت به برآورد جمعیتی سال 95 در سامانه اینترنتی ثبت شده است، گفت: طبق برآوردهای به عمل آمده، جمعیت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 بالغ بر 3 میلیون و 296 هزار و 321 نفر برآورد شده که شامل یک میلیون و 32 هزار و 194 خانوار است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن آذربایجان غربی با اعلام اینکه مردم شهرستان های ماکو، سردشت و شوط بیشترین مشارکت را در ثبت نام مرحله اینترنتی سرشماری داشته اند، اضافه کرد: درصد مشارکت مردم این سه شهرستان برای ثبت اطلاعات و آمار خانوار در سامانه اینترنتی سرشماری به ترتیب 61.97 درصد، 59.04 درصد و 58.64 درصد است.

حضرتی با بیان اینکه870 نفر از مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن از روز 28 مهر ماه با مراجعه حضوری به تکمیل اطلاعات خانوارها خواهند پرداخت، افزود: هنگام مراجعه مأموران به منازل خانوارهای ساکن استان، خانوارهایی که در مرحله اینترنتی شرکت داشته اند، کافیست کد رهگیری را تحویل دهند. سایر خانوارها نیز اطلاعات شناسنامه ای، کد ملی و کد پستی محل سکونت را در دسترس داشته باشند تا هنگام مراجعه مأمور، در وقت صرفه جویی شود.

این مقام مسوول با اشاره به ادامه سرشماری حضوری تا 28 آبان ماه، اظهار کرد: مأمورانی که در این مرحله به منازل مراجعه می کنند، جلیقه مخصوص، کارت شناسایی عکس دار و تبلت کد گذاری شده مرکز آمار ایران را به همراه دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه داد: مأموران سرشماری به خانوارهای غایب برگه های شامل کد آماری و شماره تلفن ارائه می دهند تا خانوارها بتوانند با مراجعه به سامانه سرشماری اینترنتی، نسبت به پر کردن مشخصات در سامانه اقدام و کد رهگیری را به شماره تلفن ارائه شده اعلام کنند. در صورتی که خانواری در این مرحله موفق به ثبت نام نشده باشد، در مراحل بعدی شامل مراجعه مأموران به خانوارهای غایب و یا در نهایت سرشماری تلفنی، نسبت به اخذ اطلاعات اقدام می شود.

مدیر اجرایی سرشماری استان در پایان از مردم آذربایجان غربی خواست با مأموران سرشماری همکاری لازم را داشته و در صورت به وجود آمدن سوال مراتب را با شماره تلفن 04432367645 در میان بگذارند.