یادواره شهدای تخریبچی‌ شمال کشور با محوریت شهید «محمدرحیم بردبار» در شهرستان نکا برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، جعفر احمدی- فرماندار نکا - با اعلام این خبر توضیح داد: بزرگداشت نام و یاد شهدا در جامعه امروز، یکی از وظایف مهمی است که عهده‌دار هستیم و این شهرستان در طول سال میزبان یادواره‌های مختلفی است که برگزاری یادواره شهدای تخریب شمال کشور با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدای تخریب برگزار خواهد شد.

وی افزود: شهرستان نکا سرداران شهید مختلفی را در خود جای داده که سرداران شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، محمد فتح‌اللهی، عزیزالله لازری، غلام‌علی مرادیان، علی‌اصغر کریمی، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز از 11 سردار شهید این شهرستان هستند.

احمدی با اعلام اینکه یادواره شهدای تخریب شمال کشور در نکا با محوریت سردار شهید «محمدرحیم بردبار» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این یادواره نیمه نخست تیرماه در نکا برگزار خواهد شد. شهید محمدرحیم بردبار، فرمانده تخریب لشکر 25 کربلا بود که با برنامه‌ریزی‌ها، آموزش‌ها و فرماندهی خود، خدمات شایسته‌ای را به این آب و خاک انجام داده است و اکنون نوبت تجلیل ما از ایثار و فداکاری‌های این سردار و همه رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است.

احمدی ادامه داد: ما هرچه داریم به برکت خون شهیدان است و برگزاری این یادواره‌ها در واقع تلنگری به خودمان در ایستادگی و پایداری در راه شهدا و انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است. فرهنگ ایثار، فرهنگ ارزشمندی است که نباید در طول زمان‌ها بزرگی و عظمت خود را از دست بدهد بلکه ما باید با زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا تلاش کنیم که این فرهنگ همواره در جامعه زنده و جاری باشد.

فرماندار نکا افزود: در واقع برگزاری یادواره شهدا، تداعی‌کننده ایثار و گذشت شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که به همین دلیل در ابتدای امسال و در 17 فروردین ماه یادواره سردار محمدحسن طوسی، قائم مقام لشکر 25 کربلا و 432 شهید شهرستان نکا در مصلای این شهرستان با حضور بی‌نظیر مردم برگزار شد.